KRITIKA - A mostoha

A mostoha
Szemforgatva lapoztam a prológus felé, hogy egy újabb One Direction fanfiction, de el kellett hogy ismerjem, hogy ilyet még nem olvastam. Egyszerűen fantasztikus az ötlet, hogy a gyerekkorról írsz benne. Nagyon jól alakítottad a történetben Louis, illetve George felbukkanását, és az is tetszik, ahogy megformáltad a makacs kis Lou-t és Niall-t.

Az igazat megvallva örültem neki, mikor egyesszám harmadik személyben kezdtél el írni és csalódtam, mikor az első fejezet már E/1-ben volt. Habár előfordult benne helyesírási hiba, vesszőhiba, illetve olyan, hogy elkezdted E/3-ban, folytattad E/1-ben, majd befejezted úgy, ahogy elkezdted, de ez csak figyelmetlenségből adódik.  Nem volt egy eseménydús és izgalmas prológus, de szerkezetileg ez tetszett a legjobban.
Ahogy halad előre a történet, látszik rajta a fejlődés, mondattanilag. Nagyon nehéz lehet ilyen stílusban írni,de egész jól megbirkózol vele. Elég egyedi az írásképed, ami nem rossz, ez viszi magával a gyerektörténetet, ez kell hozzá, nagyon jól választottál. Ami a leginkább zavaró, hogy sok szóismétlés van benne, leginkább a személyneveket ismétled. Johanna helyett lehetne Louis anyukája, anya helyett lehetne anyu, vagy sokszor előfordul, hogy feleslegesen használod, egyszerűen lehetne ő, de vannak olyan helyzetek, ahol kilehetne hagyni, mert a szövegkörnyezetből kiderül, hogy róla van szó. Ez vonatkozik Niall-re, Bobby-ra és Louis-ra is.
Vesszőhibáid nem nagyon vannak, látszik hogy érzed, minek hol a helye. Egy két helyen azért figyelmetlenség miatt még előfordul, például itt Niallnek mégis jobb jegyei voltak, pedig ő elég ritkán görnyedt a könyvek felett velem ellentétben. Itt simán a velem ellentétben elé kéne vessző, de szerintem ez nálad egyértelmű. Szóval lényegében a hibáidon az látszik, hogy nem figyelsz oda a részeidre, nem olvasod át. Ez itt is látható Egyik órán ismét rám jön, ami már nehezebben volt visszatartható, így egy kicsit ki is jött és mivel ez történt, kiengedtem az egészet, nem érdekelt. Itt a hiba abból adódik, hogy jelenidőben kezdtél el írni, a visszaemlékezéskor, így ehelyett, hogy Egyik órán ismét rám jött, ami már nehezebben volt visszatartható, így egy kicsit ki is jött, és mivel ez történt, kiengedtem az egészet, nem érdekelt. Vagy akár itt is látszódik: Mindig azt mondogatta, hogy az onnan nem tűnik el, hanem folyamatosan felgyülemlik, míg végül kijön egy hatalmas darab jön ki, ami eldugítja WC-t. Itt a kifejezést ismétled meg, a kijön és a jön ki-t. Ismétlem, ne tussold el az átolvasást.
Végül a design-ról mondok pár szót. A fejléc nekem tetszik is meg nem is. Magával úgy összességével nincs bajom, csak a szöveggel. A fejlécben sehol sincs sárga, de te mégis azzal írtad a szöveget, így nem passzol hozzá. Talán ha pirossal írtad volna vagy feketével, de inkább sötétkékkel lenne a legjobb mind az árnyalat, mind Niall felsője miatt. Szerintem a háttérrel nincs probléma, jól néz ki az, hogy ilyen egyszerű. Amivel még problémám volt, az a modul színe. Bár nagyon jól néz ki, tényleg, viszont nagyon egybeolvad a világos háttérrel, ezért elsőre meg sem találtam rajta a chat-et, ahova majd írni szerettem volna neked. 

Ne haragudj, hogy csak egy fejezetből keresgéltem ki a hibáidat, de jelenleg itt tartok az olvasásában és egy kicsit el vagyok úszva, a kritikák írásában. Egyébként feliratkoztam a blogra.:)

Üzemeltető: Blogger.