KRITIKA - Without Shadow

Without Shadow

Nem tudom, hogy találtad ki ezt a történetet, de eszméletlen. Ezt mint filmet is szívesen nézném, illetve még szívesen fel is venném, mert (bár ez nem ide kapcsolódik) ez a szakma, a média és filmvilág, nagyon is érdekel, talán ezért is fogott meg már a trailer-nél a blog. A szereplők részletesen ki vannak dolgozva, nagyon tetszik, ahogy mindegyikről írtál egy kisebb összefoglalót, amiből megtudjuk róluk a fontosabb információkat.
A részeken keresztülhaladva eléggé Mártin párti lettem, nagyon tetszik az egyénisége. Megfogott, hogy semmi áron nem mond le Barbaráról, akiben kicsit csalódtam az elején, hogy ennyire középpontba akar kerülni, mégpedig nem a legkellemesebb módon, elhanyagolva így a legjobb barátját. Az első évad valami fantasztikusra sikeredett, na de a vége..hát váratlanul ért. Nem akarok spoiler-ezni azoknak, akik még nem olvasták, ezért csak annyit mondok, hogy nagyon jól oldottad meg. Nem tudtam elképzelni hogy folytatod ezt az egészet, de nagyon fantáziadúsan jött a 2. évad, ami szintén elképesztő. A két szemszög összefonódása, a kapcsolat, amit Martin és Barbara között vezetsz, nagyon gyengéd és titokzatos. Ezt használd ki mindenképp, de ezt nem kell neked mondanom, biztosan tudod. Remélem azért nem vetsz véget a kapcsolatuknak... ;)

Az első fejezetnél az átírt verziót olvastam először. Bevallom, lusta voltam elolvasni a fölötte levő szöveget, így csak utána vettem észre, hogy az egészet átfogod írni. Teljesen jól fogalmazol, magával ragadott a történet, csak akkor zökkentem ki, mikor egy bizonyos bekezdéshez értem. Kiragadok egy-kát részletet belőle, hogy értsed, mi is a rossz, az átírt verzióba. Ahogy felértem, automatikusan jobbra néztem, mintha egy mágnes vonzotta volna oda a tekintetemet. (...) Úgy éreztem magam, mintha belülről megragadták volna a lelkemet és rángatva igyekezne valaki gyökerestül kitépni belőlem. (...) Arcának letisztult bájos vonalai és nap csókolta bőre normális esettben vonzott volna, de hiába a helyes arc, az izmos karok, melyek a fekete, rövid ujjú pólója alól megmutatkoztak, ha a sötét és fekete tekintete, mintha egy pillanatra vérré vált volna az íriszében. És ez, a sok volna... mind egy bekezdésben. De azért meg kell hogy mondjam, tényleg sokat fejlődött az első és az 'új első' fejezet között az írásod, amihez gratulálok. Igazándiból úgy voltam vele, hogy csak 1-2 fejezetbe beleolvasok, de nagyon megfogott a történet. Nagyon jó fantáziád van és az írásképed is egyedi a maga módján, ami szintén tetszik. Benne maradsz a fantasy világban, de úgy, hogy a mi korosztályunk nyelvezetével beszélsz benne, ami szuper. 
A következő kis hiba, már a második évadból lesz, valójában nem sok hibát vétesz, látni hogy sokat foglalkozol egy-egy fejezettel, de néha becsúszik egy vesszőhiba, szóismétlés, de nem mind feltűnő és végzetes hiba. Azon a környéken, ahol megszálltunk nem igen kellett keresgélni az áldozatokat. Hogyha elolvasod ezt a mondatot, te is érezni fogod, hogy hol a vessző, de azért leírom. Azon a környéken, ahol megszálltunk, nem igen kellett keresgélni az áldozatokat.
A blogot évadaihoz trailer-eket készítettél/készítettél, ami nagyon szuper, örömmel látom, hogy egyre több blog él ezzel a lehetőséggel, viszont előfordul, hogy elég gyérre sikerülnek. A tiédnél, a rész elolvasása előtt, megnéztem az elsőt, aminek meg kell hogy mondjam, az eleje nem tetszett. A szöveg és a kép váltakozása túl gyorsra sikerült, de a 15. másodpercnél már minden stimmelt. Viszont ezeket a trailer-eket direkt csinálják általában nagyjából 1:25 percesekre. Ugyanis ha túl sok információt tartalmaz, illetve annyi mindent tesznek bele, mint te a végébe, az emberek túl zsúfoltnak fogják tartani. Nyugodtan megállíthattad volna 1:50-nél a videót, nekem már ott tökéletesen felkeltette az érdeklődésemet ahhoz, hogy elolvassam a blogot. A többi felesleges időhúzás és túl sok. Egyébként nagyon jó lett és tetszik, ezeket a hibákat leszámítva. A második szerkezetileg sokkal jobban megállja a helyét. Nagyon jól van megszerkesztve, bár ez is hosszú lett, tartalmaz felesleges képjeleneteket, amitől kicsit unalmas lett a végére, de mint említettem, látszódik a fejlődés a videón, gratulálok hozzá.
A design-ba nem tudok belekötni. Tetszik az elrendezés és a 'menü' illetve 'blog' modul, ötletes. A fejlécet illetően, nekem jobban tetszett az előző (felső kép).  Ahogy olvastam, voltak, akik túl zsúfoltnak tartották, de nekem pont ez tetszett benne. Semmi túlzás nem volt benne, a szereplőket mutatja be egyszerűen, kihangsúlyozva. Igaz, a felső jobb szélen a két fickó kimaradhatott volna, az rontja a képet, de nélkülük szuper lett volna. Az újabb nem annyira tetszik. A háttere az szépen kidolgozott, de mégsem adja át azt a hatást, amit a blog érdemel. Úgy gondolom, vagyis nekem úgy tűnik, nemcsak Barbara az, akire hangsúlyt kéne fektetni, mint említettem, eléggé Martin párti lettem a történeted alatt, többek között azért is, mert egyre több szerepet adsz neki Te is azzal, hogy többször írsz az ő szemszögéből. Ha nem is az összes szereplőt, de én őt oda tenném a lány mellé. Egyébként a cím és az új alcím tetszik, figyelemfelkeltő.
Ki kell emelnem, hogy dicséretre méltó amúgy az is, hogy 2012 óta ilyen kitartóan dolgozol ezen a blogon.

Nem lett a legbővebb, de remélem tudtam segíteni. Amennyiben szeretnéd a kért ajánló mellé az interjút, írd meg nekem levélben a facebook neved, szívesen készítenék veled. :)



Üzemeltető: Blogger.