KRITIKA - Midnight Death

Midnight Death



 A Midnight Death történet egy nem mindennapi, fantasy történet, ami a tündérek és varázslók világába csöppent minket. Nagyon ügyesen kitaláltad az alaptörténetet, nagyon megfogott. Bár a fogalmazásodon van mit dolgozni és le is írok neked tanácsokat, úgy gondolom, a fantáziád nagyon élénk, ami ehhez a témához elengedhetetlen. A karaktereken látszik, a kuszaságod, Sophie személyisége, mégis egész jól kidolgozott - bár néhol érthetetlen -, látszik a zavarodottsága, fiatalsága, inkább egy fiatal lány személyisége jellemtő rá. Figyelj arra, hogy Niall és Sam tulajdonságai ne vesszenek el, őket is alakítsad, formáld meg élethűre, ne csak a gonoszsága és Sam hősiessége legyen a jellemző, adj nekik emberi tulajdonságokat, valamit, ami jellemtő rájuk.
Úgy gondolom, hogy amit prológusnak írtál, az nem az. Inkább egy bevezető szöveg, amit ha könyv lenne, a hátuljára nyomtatnám, mint figyelemfelkeltő szöveg. Nálad is ezt javaslom, inkább tedd ki oldalra, egy szövegdobozba vagy ha mindenképpen megakarod tartani a prológust, akkor hosszabbítsad meg.
Ha az első fejezetet nézzük, azt kell hogy mondjam, nem győztél meg, nem is értettem, miért ennyi a feliratkozó, sok a szóismétlés, pl. itt A fejemet bevertem a kocsiajtónak a szélébe. Kellett egy új kocsi. Úgy is megoldható lett volna, hogy a második mondatnál azt írod, kell egy új autó. Nem? Valamint a reggeli tevékenységek részletezése sem a legmegnyerőbb. Kit érdekel, mikor csinálta meg a haját? Ha több leírást tettél volna bele, vagyis úgymond elmerengést, akkor már egyből nem lett volna nagyon feltűnő és nem lenne vele probléma. Ebbe a fejezetbe említetted meg Sam-et is.  Írtál róla, de nekünk fogalmunk sincs még itt, hogy a barátja, barátnője, szerelme, először azt hittem, hogy a testvére, de aztán kiderült, hogy nem. Írhattál volna róla többet. A másik észrevételem ugyan ennél a fejezetnél, hogy itt azt írod, a lány 10 éves, Sophie meg végzős, vagyis 18-19 éves lehet, a szereplőknél, meg azt írtad, Sophie 21 éves, míg a húga 18. Akkor most mennyi idősek?
Ahogy haladtam a részekkel, egyre inkább kezdett kibontakozni a történet és ahelyett, hogy egyre jobban örültem, csak tovább reménykedtem. Hogy miben? Abban, hogy a helyesírási hibáid elmúlnak, egyre kevesebb lesz, de újra és újra csalódtam. Nem olvasod át a részeket, csak írod és írod, ami az eszedbe jut. Nem! Ezt felejtsed el. Például az ilyen hibákra gondoltam: Ezek szerint minden a helyére fog áll? Látod? Gyakran lehagyod a szóvégi végződéseket. Ha nincs kedved újra átolvasni, kérj meg valakit, aki megteszi helyetted. Az viszont pozitívum, hogy egyre kevesebb a szóismétlés, de még mindig előfordulnak. Megtehetnéd azt, hogy mikor a személyekről írsz, Sam-ről vagy akárkiről nem mindig a nevét írod le, hanem valami jellegzetességét, amiről tudjuk, hogy ő az vagy csak annyit írsz, hogy a fiú vagy a barátom. Egészen a hetedik részig jellemző volt az, hogy nagyon kevés leírórészt használtál, a párbeszédeknél, nem írtad le ki, mit gondolt, miért gondolta/tette azt és hasonlók.Viszont itt már látszódott a fejlődés, de hibák itt is megvannak. A had ellepte a testem, a meleg víz már szinte égette a testem. Gépelési hiba és szóismétlés. A hab ellepte a testem, a meleg víz szinte már égetett. Így is le lehetett volna írni.
Trailer. Először fel sem tűnt hogy van, annyira alul volt, ezért csak az első fejezet elolvasása után vettem észre. Az eleje nagyon tettszett, főleg az, hogy nem zenével indult, hanem hajmeresztően, valamennyire olyan volt, mintha belső hangok beszéltek volna, aztán a zongorajáték... Sok felesleges képjelenet volt benne, amiket kihagyhattál volna, mert kicsit unalmassá vált tőle. Ez gyakori hiba, én is elkövettem ezt, mikor először csináltam előzetest. Ami nem tetszik benne, hogy bemutattad benne a szereplőket. Nem kell, idővel rá lehet jönni, jobb, hogyha kicsit titokzatos vagy, ilyen téren, mert gondolkozik az ember, ki is ő?
A desig egyből elnyerte a tetszésemet. Mikor kérted a kritikát, teljesen máshogy nézett ki a blogod, akkor nem is fogott meg, de most, hogy újra visszanéztem ide, csak a címéről volt ismerős az egész. A fejléc nagyon megfogott, bár Niall van rajta és ez néhány embert egyből eltántorítana, ha nem lenne az egész ilyen sejtelmes. A madár a baloldalt felteszi a kérdést, ez milyen blog is lehet? Így rávéve az embert, hogy elkezdje olvasni. Tetszik, ahogy kihangsúlyozod a fiút, sejtetve, hogy nem e-világi lény lesz. Szép munka az egész. A hátteret, viszont megváltoztatnám, mert nem illik hozzá, azt mindenképpen változtasd meg. A moduloknál tetszik, hogy semmi túlbonyolítás nincs, egyszerű de nagyszerű. A blogarchívumot kivenném, mert teljesen fölösleges, ha vannak modulok, a chat-et és a feliratkozókat meg felcserélném, ezt mindig mondom mindenkinek. Ami abszolúte saját véleményem, az a kurzor. Ki nem állhatom, hogyha megmozdítom, valami ott potyog le. Ezért ne haragudj meg, mindenki saját ízlése, hogy tetszik-e neki vagy zavarja-e egyáltalán, de engem speciel igen, de a te véleményed, hogy marad-e vagy sem.
Összességében, egy jó történet, ami kicsit hanyagul van megírva, de ezért ne csüggedj. Egy kis figyelmességgel, nagyon jól össze lehet szedni az egészet, főleg, hogy a fejezetek haladtával, látszik a javulás, ha nem is az elírásokban, de egyre hosszabbak és összetettebbek a részek. Ha megfogadod a tanácsaimat, minden rendben lesz! Javaslom, itt a nyár, a szabadidő, ha van egy kis időd, az elejétől kezdve, javítgasd ki a részeidet, akár fent is hagyhatod a régit, hogy lássák, mennyit fejlődtél.
Üzemeltető: Blogger.