Fanpage-k a facebook-on

Az 'Egy'-ek (Egy Sapi, Egy Kiscica, Egy Ufó és társai) után új őrület van a facebook-on, ami nem más, mint a fanpage, magyarul a rajongói/fanprofil.
Hogy mi ennek a célja? Mi értelme van? Miért nem elég a rajongói oldal, amiből már néha-héha olyan sok van, hogy az ember már lubickol benne és nem tud kiigazodni rajtuk? Elbeszélgettem négy sikeres fanpage vezetőjével, BSH Vörös Virággal, MCHU Ambrus Zsófiával, CHHU Bukta Napsugárral és MCH Lichtmesz Adrival, hogy ők hogyan is kezdtek neki a profiljaik vezetésének és mit gondolnak ezekről a kérdésekről.


Meseljetek el, honnan jött az ötlet, hogy 'fanpage'-ket csináltok?

Bradley Simpson HUngary
Napsi: mivel nem volt még Calum-os fanoldal és Alíz is hiányolt egyet így megcsináltam. Amúgy így magamtól eszembe sem jut, hogy csinálni kellene egyet.
Zsófi: Nagy unatkozásom eredménye volt, hogy: "nekem kell egy 5sosos fanprofil" így hat ez lett belőle. Eléggé rövid és egyszerű sztori, de na.
Adri: Nekem nagyon tetszett, amit Zsófi csinált és miután megkaptam az engedélyét, csináltam egy második Michael Clifford Hungary-t
Virág: Hát.. nem is tudom. Az első fanprofilom még 2 éve volt. Megmondom őszintén már nem emlékszem, hogy azt miért hoztam létre. Aztán telt az idő, és mindig más emberek után érdeklődtem, és megszoktam, hogy mindig van egy fanprofil amit vezethetek. A Bradleys ötlet pedig onnan jött, hogy pont ők mentek a tv-be, és azonnal beléjük szerettem, mondhatni. Ezért Bradleyről csináltam egyet, mert olyan még nem volt.

Vannak olyanok, akik még nem találkoztak ilyen oldalakkal. Elmondanátok nekik, milyen célt szolgál? Mire használjátok?

Virág: Ez az egész arra van, hogy más emberekkel is megismertessük a kedvenceinket, és hogy akik már esetleg szeretik őket, mindig friss dolgokat tudjanak meg róluk.
Zsófi: Hát friss kepéket, videókat hozunk, fordítunk, posztoljuk az aktuális eseményeket, na meg jó barátokat szerzünk. Szerintem:D
Napsi: Igen, hírességekről adunk híreket meg néha kiírunk ilyen hülyeségeket hogy szórakoztassuk a népet de még sok embert is meg lehet ismerni:).
Virág: És persze ismerkedünk, ha nem lennének a fanprofilok, valószínűleg nem ismernénk egymást.^^
Adri: Igen, a fanprofiljaink miatt ismerkedtünk meg.:)
Napsi: Igaza van Virágnak.
Zsófi: Ez a legjobb az egészben.:)
Miért a fanprofilt választottátok, a fanoldal helyett?

Napsi: Mert a fanprofil az szwegebb.
Adri: Ha profilod van, ismerősöket szerzel, ha oldalad, akkor pedig csak lájkokat. lényeges különbség.
Zsófi: A profilokat többen néznek. Igazából fogalmam sincs miért.
Virág: Igen Adri, de még hozzá tenném, hogy sok olyan fanoldal van, ami már tucatnak számít. de a fanprofiloknál azért kevesebb az ilyen. És sokkal jobban érdekli az embereket. Itt ránk tudnak írni, meg mi egyéb, közvetlen kapcsolatot teremtenek velünk. lel
Napsi: Igazad van.
Zsófi: Túl okosak vagytok hozzam képest. Egyetértek Adrival és Virággal.

Virág említette a 'tucatoldal'-t. Valójában a fanprofilokból is van ilyen. Ti mit gondoltok ezekről? Milyen hírességekből van a legtöbb?

Virág: Harry Styles. Mindenhol Harry Styles fanprofilok.
Adri: Egyértelműen 1D és hozzájuk kapcsolódó fanprofilból van a legtöbb. Meg mostanában egyre több a 5sos-os és The Vamps-es profil is.
Napsi: Szerintem is a Harryből van a legtöbb. Csak azért csinálják meg a legtöbben, hogy nekik is legyen, és nem is posztolnak, csak léteznek, vagy csak saját magukról és a problémáikról pofáznak.
Virág: Egyébként nem mondanám azt, hogy a fanprofiloknál lehetséges az, hogy tucatnak számítsanak. Persze, a nevek lehetnek ugyanazok, de egy fanprofilnál sokkal jobban számít a vezetőjének a személyisége. Hiszen ha már úgy kezded a vezetést, hogy bunkó vagy, vagy valami, akkor nem lesz sok ismerősöd, és nem fognak szeretni. Tehát minden fanprofil más, mivel maga a vezetője is más. Tucat nincs nagyon köztük. A név az nem számít.
Zsófi: Harry, Luke es Ashton profilok vannak nagyon elszaporodva, de általában csak nyavalyognak és nem hoznak frisseket.

Ha a név nem is számít, de az infó rajta az adott hírességről lehet unalmas, ha 800 Harry profil az ismerősöd, nem?

Adri: Igen, minden nap 500-szor látom ugyanazt a képet és néha már teljesen elegem van.
Napsi: Hát igen. engem konkrétan idegesítenek. Elég mindenből 1. szerintem. :D
Zsófi:  Egyetértek Adrival
Virág: A fanprofilok általában nem csak a hirességről posztolnak, hanem sokszor magukról, a problémáikról, tényeket raknak ki magukról, hogy az emberek megismerjék. Van olyan profil is aki nem posztol semmit az adott hírességről, de magáról igen, és sokan szeretik. Segít embereknek, blablabla. Tehát van mit tudom én 5 Harry Styles Hungary ismerősöd, lehet, hogy kirakják ugyanazt, de emellett rengeteg olyat is posztolnak, ami vicces.

Többen mondtátok, hogy nyavalyognak. Mi a legidegesítőbb fanpage szokás?

Adri: Kiírják, hogy törlöm magam, ha nem lesz x lájk ezen a poszton. Vagy azt írják ki, hogy vagdossák magukat és milyen szar az élet
Zsófi: Érvagdosós kép posztolása, vagy valami ahhoz köthető, "Jaj depressziós vagyok sajnáljatok, a lájkjaitokkal." ez undorító.
Virág: A legidegesítőbb hogy sajnáltatják magukat. Csak azért létrehozni egyet, hogy ott mesélje mennyire szar az élete, felesleges.
Napsi: Csak magáról posztol és nem arról a személyről, akiről az oldal szól. A problémáival basztatja az ismerőseit, de az ismerősei az oldalról szóló személyre kíváncsiak, nem a vezetőre.
Virág: Napsi teljesen ellenem szólsz. Az emberek akkor is kiváncsiak a fanprofil vezetőjére. Nem napi 24 órában, ahogy egyesek teszik, de szerintem jó, hogyha posztol magáról is egy-két dolgot az ember vagy csak a gondolatait osztja meg
Napsi:  De basszus én egyet értettem veled. engem idegesít ez az egész amit leírtam. :D Na várjál ez igaz. Saját magam ellen vagyok!
Adri:  Igen, az jó ha magukról is beszélnek, de ne nonstop. És ne sajnáltassák magukat.
Napsi: Igy van adri
Zsófi:  egyetértek.

Tehát Napsi, akkor te hogy látod ezt?

Virág: Az a jó, ha keverik a saját személyiségüket és dolgaikat azzal az emberrel akiről szól az oldal.
Napsi: hát izé amúgy én is szoktam magamról beszélni itt, de legtöbbször a srácokról posztolok. ÉS VIRÁG IGAZAD VAN.

Szerintetek mennyire népszerű ez a fiatalok köreiben? Általában melyik korosztály képvisel titeket, ill. az olvasóitokat?

Napsi: Szerintem a tizenévesek körében.:D A legtöbb ismerősöm 12 és 19 év között van.
Adri: Átlagosan a 13-16évesek csinálnak fanprofilt, de vannak fiatalabb illetve idősebb 'vezetők' is.
Virág: Ez fura, mert minden korosztályból van, mondhatni. Vannak 24 évesek is. De általában 12-18.
Zsófi: 14-16 éves korosztály néz általában fanprofilokat, persze vannak idősebbek és fiatalabbak. És igazából nem értem a kérdést. lol
Virág: Bár szerintem ez függ attól is, hogy milyen fandomban vagyunk
Adri: Igen, mert például Beatles-es fanprofilnak több lenne az idősebb követője, mint egy 1D-snek.
Zsófi: Ja rájöttem. Nos ez teljesen független tényleg vannak 12 evéstől húszig, ami néha kicsit ijesztő, ha összetalálkozol egy perverz magányos hölggyel. lol
Napsi: Basszus engem egyszer zaklatott egy huszonöt éves, hogy milyen szexi vagyok. De hát Calum tényleg szexi, megértem

Látom elkezdtetek vicces élményeket mesélni. Mondanátok nekem még hasonló storykat, amik a profillal történtek?


Michael Clifford HUngary
Adri: Egyszer Becky összekevert Zsófival, mert ugye hasonló a nevünk, meg szinte minden nap rám ír egy külföldi, hogy 'Hi Michael', és a külföldi ismerőseim többet lájkolnak mint a magyarok.:D
Virág: Rám egy 40 éves apuka írt még anno, hogy én vagyok-e az igazi Selena Gomez, mert a lánya nagyon szeret engem.
Naspi:  Hát ugye amit mondtam, hogy rám írt a huszonöt éves hölgyike. Meg ezen kívül még sok külföldi is zaklat, de azok nem annyira viccesek. Konkrétan nem tudok mondani semmit se.:D Talán az volt a legjobb amikor megcsináltuk, az elhagyatott csillámharcos csirkék csopiját.
Zsófi: Egyszer rám írt egy magyar csaj angolul. Én meg válaszoltam neki magyarul, ő meg tökre fangörcsöt kapott aztán közöltem vele, hogy ez csak egy fanprofil. Meg egyszer egy angol 14(!!) éves lány beszelt nekem a száj PC-jéről, hogy mutassak róla képet Luke-nak.
Virág: Ez mostanában történt, a Bradley-s lapommal, már hogy rám írt egy lány, - valószínűleg nem ismeri/te a Vamps-et - és azt hitte én vagyok Bradley. Hetekig rám írt, hogy szerelmes belém, és ha nem, leszek az övé felakasztja magát. Vicces volt, de azért kicsit féltem, hogy komolyan felakasztja magát, aztán rám küldik az FBI-t hogy mit tettem :D De szerencsére azóta már meglelte "igazi párját" akit legalább ismer is személyesen. Utána elmondta,hogy jól vezetem az oldalt, tehát rájött, hogy lány vagyok.
De külföldiek is rám írnak, én meg magyarul írok nekik vissza, ők meg csak ' What?? ' Azok is viccesek.

Napsi említette a csillámharcos csirkéket. Elmondanátok nekem mi volt korábban az ezzel kapcsolatos konfliktus? Valamint szoktak lenni rivalizációk a profilok között?

Napsi: A csillámharcos csirkék a legbesztebb csoport a világon. 7 hülye összezárva. Csak jó dolog lehet.:D De igen egyébként nagyon sok konfliktus van a profilok között. Én konkrétan emlékszem is egyre.
Adri: Mert egyesek azt hiszik, hogy ők menőbbek a többieknél.
Napsi: Igen, vagy csak egyszerűen a nevek, mint a múltkor hogy Zsófin kívül volt egy másik HUngary is.
Zsófi: Nos ez számomra kényes téma, vagyis igazából nem annyira, de na. Szóval a FAB csoport úgy gondolta utánozzuk őket pedig nem, mi csak hét elhagyatott csillám harcos csirke vagyunk akik július 28.-án egymásra találtak.
Virág: A Csillámharcos Csirkék miatt voltak veszekedések, a FABok, (akik szintén ilyen csoport) azt mondták utánozzuk őket, sokat nem tudok erről a témáról, mert éppen nyaraltam és kimaradtam a veszekedésből.:( De abban biztos vagyok, hogy nem mi kezdtük a vitát! (Mert később is volt vita, és kiderült,hogy elmebetegek, már elnézést) Oh, nagyon sok fanprofil van akit irigyelek, és rivalizálok velük, persze ők ezt nem tudják, nem akarom mindenkinek elmondani, eléggé ciki lenne lájkokért és ismerősökért kuncsorogni. Teszek azért, hogy "híres" legyek, mint például GASH Laura.
Napsi: Igen, amúgy én is kimaradtam az egész vitából, mert nem voltam otthon. :D

Mesélnétek nekem a FABokról? Kik is ők és mit jelent a nevük?

Zsófi: Um hatan vannak azt hiszem, a nevük valami hírest jelent, ugye?:'D Nem tudok róluk mesélni. Tényleg.
Virág: A lényeg, hogy ők tartják magukat a legmenőbb fanprofiloknak, másoknak nem is hagynak esélyt. Nem tudom, velem kedvesek, de állítólag sok mindenkivel bunkók, és elérik, hogy töröljék magukat. Hát már azért elkezdenek vitatkozni, mert valakinek az a neve, mint az egyiküknek.:) Saját tapasztalat.. Fabolous vagy mi, nem tudok angolul, annak a rövidítése a fab, nem?!
Napsi: Én amúgy konkrétan nem tudom hogy kik ők és minek képzelik magukat, de egy társaság akik mindenből vitát kavarnak, pedig mi csak egy csoportot csináltunk bétété, és az nem utánozás. Na de mindegy, hagyjuk, konkrétan nem tudom mik ők. De egy ideig, régebben amikor megcsináltam a fanprofilt, akkor tele volt ilyen Elounor szarságokkal, de konkrétan nem tudom miért tettek bele.
Virág: Amúgy egy ismertető jelük,hogy nem tudnak magyarul.
Napsi: kérlek virág.XDDD
Adri: :D Amúgy ja, mert angolul beszélni szveg.
Virág: Hát de komolyan, nincs olyan mondatuk, amibe ne lenne angol szó. Már kiírnak valamit és nem értem, mert németül tanulok, és most ők menők, ha oltanak, a gond csak az, hogy nem értek belőle semmit.
Zsófi: nekem is sok mondatomban van angol szó pls.
Napsi: Én megértem, mert angolt tanulok, de amúgy gőzöm sincs kik a FABok, már bocs. Sosem látok angol kiírásos cuccokat.
Adri: Nora, Niki, Laura, Alíz, Liza kit hagytam ki?
Virág: Anna.
Adri: Ja tényleg

Oké, köszönöm elég lesz ennyi róluk. Virág mondta, hogy tesz azért hogy híres legyen. Meséljétek el, a ti oldalatok hogyan jutott el odáig, ahol most tart? Mit javasoltok a kezdőknek, hogy szerezzenek népszerűséget?

Napsi: Én mindenkit bejelöltem akit megláttam.XD De komolyan, a facebook kétszer is letiltott, hogy álljak le a jelölgetéssel.
Adri: Én is, legfőképpen Napsi és Zsófi ismerőseit. :D Aztán sokat posztolok, amikor csak tudok hozom a frisseket, de emellett magamról is dumálok.
Napsi: Ígyígy.
Adri: Nem tudom, sokan a kedvencüknek jelölnek, szóval bízom benne, hogy jó, amit csinálok.:)
Napsi: Igen, ezzel én is így vagyok. viszont annyira el tud bizonytalanítani, ha nem lájkolnak.:(
Zsófi: NÉPSZERŰEK VAGYUNK? A lényeg, hogy ne várjak meg míg összegyűlik a száz ismerős hanem rögtön posztoljanak, és legyenek egyediek, és néha meg ha fáj is, de legyenek őszinték. De sose okoskodjanak mással szemben. No meg ne rakjanak ki képet magukról csak úgy. A frisseket hozassa, a legfontosabb legyen ez mindenkinek.
Adri: Igen.
Napsi: Igen. Kivéve, amikor nincs friss. Nah az gáz. Velem már előfordult, hogy nem találtam.:D
Adri:  Én akkor arról pofázok, hogy milyen pizsi van rajtam
Virág: 1. lépés, ne add fel. Bírom az olyanokat, akik 3 napja vannak, de már nyavalyognak, hogy nem lájkolnak és törlik magukat. 2 lépés. Ne szállj be minden vitába, ha minden vitánál te leszel, sokan megutálnak, mert nem ugyanaz a véleményetek, ezt azért az első napokban el kéne kerülni. 3. Posztolj sokat, ne hanyagold a lapod, és ismerkedj. Nem harapnak az emberek, és ha sok mindenkivel jóba leszel, akkor szeretni fognak, és ami a legfontosabb, ne rinyálj lájkokért, olyan ellenszenves.:c

Michael Clifford Hungary
Mennyi időt vesz el a mindennapjaitokból?

Napsi: 2-3 óra.
Adri: Általában délelőtt szoktam posztolni, aztán estefelé megint, de szinte egész nap fent vagyok.
Virág: Nem úgy fogalmaznék, hogy elvesz, mert ezt nem kötelességből csináljuk, szerintem. Egyébként ha suli van, akkor 2-3 órát szánok rá, de nyáron amikor kedvem van, egész nap.
Adri: Na igen, ha suli van, akkor nehezebb vinni
Napsi: Én suli időben 1-2 órát szánok rá, de nyáron 2-3-4. Ez változó.
Zsófi: Egész napokat. Na persze azért nem annyira... de sokat. szeretem csinálni, itt vannak a barátaim, mert sajna a közelben nincs senki, csak ők vannak, na de tényleg nem vagyok túl szocializált lény, szóval sok időt vesz el. Persze mikor suli van akkor kevesebbet vagyok, de frisseket így is tudok posztolni
Virág: Van amikor fel sem megyek, de ez nem hiszem, hogy rontana az eredményemen...

Családtagjaitok/barátaitok tudják, hogy fanprofilt vezettek?

Napsi: Nekem anya tudja, és 2 barátnőm, azaz összesen 3 ismerősöm. Ennyi.
Adri: Csak a legjobb barátnőm és a netes barátaim.
Virág: Tudják, csak szerintem azt nem értik, hogy ez mire jó. De a legjobb barátnőm tudja, mivel neki is van fanprofilja. Apukám meg nem tudja egyáltalán
Zsófi: Anya és a nővéreim tudjak, de fogalmuk sincs miről beszelek amikor azt mondom: később fürdök, mert most interjún vagyok. Barátaim úgy nincsenek csak a csillám harcos csirkék szóval. :D
Köszönöm az interjút lányok!

Adri: Szívesen.:DD
Napsi: Nagyon jól éreztem magam, és szívesen.:DD
Zsófi: Hah nagyon jó volt, mi köszönjük a lehetőseket!
Virág: Én is köszönöm a lehetőséget, hogy adhattam ezt az 'interjút'.

Örülök neki. Nagyon szívesen. :)


Készítette: Agatha Hestya
Üzemeltető: Blogger.