Kritika - Greyness

Először is nyissa meg mindenki ezt!

Igen, mint a címből jól látjátok, Agatha visszatért a kritikaírás világába, hogy a tucatszámra felhalmozott kritikáit pusztítsa. Kezdve a Grayness-el, amit továbbolvasva ti is megtekinthettek.
Ne feledjétek el, ti is kérhettek kritikát, tehettek fel nekem kérdéseket, amikre választ szeretnétek kapni, találhattok itt blogajánlókat, interjúkat és sok más egyebet is a blogon, nézzetek körül. :)

Greyness - 1D
Miért 1D? Aaaaannnnnnyi ember van akiről írhatnád ezt a remek történetet! Na mindegy (szerintem értetted a célzást), csak mert tényleg szuper sztori. A történeted egyedi. Hallók, Látók, Érzők... igen jó fantáziaszülemények. Érdekes, hogy a hallóknak rossz a hallása, a látóknak a szeme rossz, ez már magában is egyedivé teszi a történetet. Egy valami mégis zavart, miközben a fejezeteket olvastam és azaz, hogy egy siket, nem úgy 'nem hall', hogy egyszer hallok, másszor nem, ezt hallom, azt meg nem, hanem tényleg vagy egyáltalán nem hall vagy csak alig. Ezért szükséges nekik a hallókészülék és mivel nincs hallása, a beszédkészsége sem remekel, stb. Olvass utána rendesen a dolgoknak, mert nekem így kicsit valószerűtlennek hat a történet ezen része.

Ami rettentően zavart, hogy katolikus hívemre, nem tartottam odaillőnek, hogy Krisztust látta. Egyszerűen nem tudtam hova tenni a dolgot. Persze örülök, hogy a kereszténységet belevitted a történetbe, mert ez akár buzdíthatja is az embereket, meg minden, de azt a részt kicsit túlzásnak éreztem. Javaslom, hogy a továbbiakban kicsit hanyagold, esetleg enyhébben írd le. Bertha karaktere viszont nagyon tetszett. Először azt hittem, hogy kicsit plázacica szerű lesz, pedig nem, egy telt, nem megnyerő külsejű lánynak írtad le, ami elképesztően kreatív és jó. Próbálj meg kicsit több érzést leírni a fejezetekbe, mert néhol hiányolom, és ha gifeket teszel fejezet közbe, azt próbáld meg minél kisebbe. 
A prológusod nagyon megfogott. Jól vezetted fel a történet elejét, igazán megfogóra sikeredett. Az egyetlen hiba, hogy kicsit igénytelenül van megszerkesztve. Itt a sorkihagyásra gondolok, hogy kb. 3 sort kihagytál a "Léteznek még hozzánk hasonlóak?" és a "A fiú elgondolkodott, bólintott egyet, majd elmosolyodott." rész között. Figyelj ezekre oda. Különösen dicsérem azt, hogy a prológusod tényleg egy bevezetőrész és nem olyan, mint manapság a legtöbb blogon, hogy tulajdonképpen az első rész a prológus és csak a divat miatt ez a címe. Ide esetleg annyit fűznék még hozzá, hogy lehetett volna hosszabb.
Nagyon tetszik a fogalmazásod, ahogy az egyes részeket fogalmazod és hogy saját 'birodalmat' építesz fel. Ez egy nagyszerű dolog, hisz ilyenkor a legnagyobb az ember fantáziája, ez egy komoly munka, a részleteket megtervezni. Értem itt a Babeel országot, a Beelz folyót és még sorolhatnám a kitalált dolgokat.Elég hosszú lett az első fejezet, amit nem is tudok eldönteni hogy jó-e vagy hosszú-e. Ha mindegyik részt ilyenre csinálod, akkor nem probléma, de ha ugrálsz, hogy egyik hosszú, másik rövid, akkor az már tényleg zavaró lesz. Szóval akkor javaslom, hogy ritkábban hozz részeket és mind legyen az első két fejezethez mért hosszúságú. Viszont továbbra is figyelj oda, hogy vagy kihagysz sorokat a bekezdések között vagy nem, mert hol hagysz ki, hol nem. Illetve a bekezdésekre is figyelj oda, ahol új gondolat, új bekezdés. A legelején máris egy baromi hosszú szöveg van. Például én ott már a következő sorba írtam volna, hogy "A családom szerencsére megszokta...." és a többi. Néhol előfordulnak szóismétlések. Nekem az egyik legfeltűnőbb abban a részben volt, ahol az első zajról beszél. "Mégis többórásnak éreztem. (...) Úgy éreztem, rajtam kívül senki nincs abban a rendelőben (...) Így lehetetlennek éreztem..." Látod? Nem túl gyakori nálad, látszik, hogy sokat fordítasz arra, hogy megfelelően ki legyenek javítva a helyesírási hibák, ami nagyszerű, idővel megtanulsz elég szinonimát használni a kifejezésekre, csupán gyakorlat kérdése, nekem is szükségem van rá, mint láthatod (:D). Valamint egy két helyen előfordul, hogy ugrálsz az igeidők között, de az is kevés. Összességében, egész jók a részek, tényleg.
A trailereknél először beszélek az elsőről. Nem keltette fel az érdeklődésemet. A hosszúsága úgy ahogy megfelel, de alig tettél (vagy aki csinálta) bele olyan részeket, amik mások számára kíváncsivá tette volna az olvasót/nézőt. A beletett szöveg volt az egyedül, ami kíváncsivá tett, de azt se kellett volna magyarul és angolul is beleírni, mert zsúfolt hatást keltett. Jöjjön a második trailer. Ugyan azt a hibát követted el, mint én, a legelső trailer-emnél. Túl hosszú. Nem kell. Megunja az ember. Kedvem lett volna kikapcsolni a második percnél. Egy átlag hosszúsága 1:29 Ez több mint három perc. A zenét lehet vágni, igazodjon ő hozzád, ne te hozzá. Izgalmasabb mint az első, tényleg jó lett, de bőven ki lehetett volna hagyni belőle részeket, nem kell túlcsicsázni.
Elérkeztünk a kritika, design részéhez. A fejléced nekem nagyon tetszik. Mindig először ezt nézem meg, hogy mennyire csatlakozik a történethez. Szerintem ez is nagyon fontos. Sejtettem, hogy egy fantasy bloghoz lesz szerencsém, a hold és a szem jobb oldalt, nagyon sejtelmesek, a kapuféleség (még jó hogy művtöriből dicséretes vagyok :'D) meg kicsit horrorisztikus hatást ad az egésznek. Hát ez alapján nem csalódtam, mikor elkezdtem olvasni. Ami zavaró a fejlécben, az a lány bal oldala. Nem tudom, hogy rosszul van-e kivágva, esetleg ilyen a kép, de azaz egyenes vonal ott a kapucninál, mondom, zavaró.
A Greyness és a másik felirat sárgás árnyékát se értem. Az egész design-t a fekete-fehér árnyalatok uralják, akkor miért sárga? Főként a cím körül látszik és nem nagyon illik oda, de nem rossz. Egyébként a betűtípusa nagyon jó. A kék szövegszíneket meg borzasztóak. Azokat javaslom, mindenképpen cseréld le, nem illik a korábban említett színekhez.

További sikeres blogolást,
Agatha Hestya
Üzemeltető: Blogger.