Interjú Lanával, a Lana Designról

  • Nincs olyan blogger, aki ne hallott volna a Lana Designról vagy akinek nem is rémlik, biztosan járt rajta. Lana olyan design oldalt vezet, ami közel 600 feliratkozóval és bele se merek gondolni, hány oldalmegtekintéssel büszkélkedhet. Profilmegtekintése túllépte a hárommillió megtekintést, ami egyszerűen fantasztikus eredmény.

    Most, hogy agyondicsértem elmondom, hogy Lanát a sikereinek megéléséről, a szerkesztésről és a karácsonyról kérdeztem. Szóval aki kíváncsi rá, tartson velünk! :)



    " Mindig azzal nyugtatom magam, hogy ha valaki tőlem rendel, akkor bizonyára tisztában van a stílusommal és a tudásommal.  "
      Lana R.

    Mikor kezdtél el a Bloggerrel foglalkozni? A Lana Design az első blogod?

  • Lana R.: 2012-ben léptem be a Blogger világba, egy másik blogommal, ami ma már nem elérhető. A Lana a 3. - ik, amit létre hoztam

  • Rengeteg feliratkozód van. Szerintem nem túlzok, ha azt mondom, a legsikeresebbek között vagy. A kezdtekben gondoltad volna, hogy neked valaha is közel 600 visszajáró olvasód lesz?

  • Lana R.: Ezek csak számok. Nem gondoltam, hogy valaha is a "legsikeresebbek" közé fogok tartozni, én simán csak segíteni szerettem volna másoknak.

  • Ez nagyon rendes dolog. Azért mégis, mit gondolsz, ez a nagy szám minek köszönhető?

  • Lana R.: Egyes időszakokban nem voltak hasonló blogok. A régiek bezártak, újak nyíltak, azonban akik engem látogattak ajánlottak másoknak, és így több emberhez eljutott a blog létezése. Rendszerint olyan dolgokat segítségeket posztoltam, amikre nekem is szükségem volt a fejlődés során, így használni tudták az olvasók őket.

  • Ezek alapján mit ajánlanál a kezdő design bloggereknek? Ők hogyan érhetnek el hasonló sikereket?
  •  
  • Lana R.: Figyeljenek az olvasókra, és az ők szükségleteikre.
  •  
Mikor rendelést készítesz, szoktál azon aggódni mi van, ha esetleg nem tetszik a megrendelőnek? Volt már olyan, hogy nem nyerte el a tetszést az alkotott munka?

Lana R.: Persze, hogy megfordul a fejemben, hogy esetleg nem fog tetszeni, ezért próbálom a rendelésnek megfelelő fejlécet elkészíteni. Mindig azzal nyugtatom magam, hogy ha valaki tőlem rendel, akkor bizonyára tisztában van a stílusommal és a tudásommal.
  • Persze, sokszor. Több rendelőnek azért nem tetszett, mert nem így képzelte, azonban, ha valaki nem ad utasítást és részletet, akkor nem várhatja el, hogy kitaláljam, hogy mi a szíve vágya. Ha csak annyit ír, hogy "Fejlécet XY-ról."

Ilyenkor mi a véleményed róluk? Sokat szoktál bosszankodni, hogy feleslegesen dolgoztál vagy esetleg próbálod a pozitív részét nézni a dolognak?

Lana R.: Mindig rosszul esik, talán azért is, mert azért nem használják fel a munkám, mert más hamarabb elkészítette a rendelést nekik. Mindenki azt szeretné, hogy napok alatt meg legyen, néha a minőség sem számít. Régebben próbáltam gyorsabban dolgozni, de rájöttem, nem vezet sehová, ha napi tíz rendelést órákon belül leszeretnék tudni. Egy hétig nem válaszolok a rendelésekre, csak utána, hogy még aktuális-e. Így kiszűröm az esetleges "gyorsan kell a fejléc" típusú rendelőket.


És ezek mennyi időt vesznek igénybe? Naponta szoktál a szerkesztéssel és/vagy a blogoddal foglalkozni? Mennyi időd marad az egyéb teendőidre?

Lana R.: Ez mind kedvfüggő. Ha jó a kedvem, akkor írok több bejegyzést a blogba, (nem feltétlenül publikálom azonnal), több fejlécet is készítek. Általában 30 perctől kezdve, órákat is eltöltök szerkesztgetéssel. A hobbim jelentős része a szerkesztés, így kellemest a hasznossal összekötöm.

A szerkesztésen kívül, mi az amit még szívesen csinálsz a szabadidődben?

Lana R.: Fotózom, rajzolok és olvasok.

Milyen témájú könyveket szeretsz olvasni? Esetleg blogokat is szoktál?

  • Lana R.: New Adult könyveket szeretek olvasni, disztiópiákat, fantasyket, csupa természet fölötti könyveket. Emellett még a kedvenceim a romantikus regények, nem a csöpögős fajta, hanem ami realisztikus. Blogokat ritkán olvasok.
  •  
  • Ezek szerint nem is igazán szoktál más design blogokat látogatni, ötletet meríteni tőlük?

Lana R.: Egyedül néhány ismerősöm oldalát látogatom, csupán baráti szándékkal. Nem igazán merítek ötletet tőlük.

  • Mivel karácsony van, muszáj néhány ezzel kapcsolatos kérdést is feltennem. Te hogyan készültél rá?
  •  
Lana R.: Kidekoráltam a szobám, próbáltam karácsonyi hangulatot varázsolni, mivel nem igazán szellemültem át, hó nélkül

  • Az ajándékozáskor jobb szereted készíteni vagy inkább vásárolni az ajándékot?

  • Lana R.: Készíteni a legjobb, mindenképp.
  •  
  • Igen, ezzel teljes mértékben egyetértek. Köszönöm szépen az interjút!
Lana R.: Én is köszönöm!

Ennyi lett volna az interjú. Hogyha van olyan személy, akiről szívesen olvasnátok hasonló bejegyzést a továbbiakban, akkor írjátok meg kommentben! :) Holnap is jelentkezem, addig is kellemes szünetet nektek! :) 
Ölel Titeket,
Agatha Hestya
Üzemeltető: Blogger.