Leiner Laura: Bábel

Fullszöveg:

"Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal?A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül…Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért."

 Sokat gondolkoztam azon, hogy elolvassam-e ezt a könyvet. Korábban egy Leiner Laura alkotást sem fogtam a kezem között - igen, nem olvastam el az SZJG-t - így nem tudtam, hogyan is ír az írónő, semmilyen előítéletem nem volt. Akkor miért nem tudtam eldönteni? Azért mert annyi hideget-meleget kapott ez a könyv, valamint annyian beszéltek már róla, hogy nem tudtam dönteni. Végül egyik barátnőm kölcsönadta és tádám, milyen jól tette!
A történet Latter Zsófiáról szól, aki egy Red Hot Chili Peppers blogot vezet, ami a Bábel fesztivál ideje alatt, bármi meglepő, a Bábelfesztről szól, ugyanis barátaival Szaszával, Napsival, Abdullal és Hipóval ott töltenek 7 napot. Idő közben csatlakozik hozzájuk egy piros tarajos punk - akinek máig nem tudom mi értelme volt -. Napsinak a bátyja Boldi, és annak haverja Kolos. A könyv roppant szórakoztató. Bár néhol kicsit túlzásba esik az írónő, de Zsófi állandó harca a szekuritisekkel, a frappáns beszólások, és hihetetlen bénázások ezt kárpótolják.
Szerkezete nekem nem tetszett. Bár Laura biztosan a modernizálás miatt tehette tele SMS fotókkal, twitter bejegyzésekkel, facebook kommentekkel. Megszakította  az olvasás menetét és számomra darabossá tette a történetet. Nem tartott volna sokkal többe azt leírnia, hogy hiába írogatott twitteren, senki nem válaszolt neki. Ismétlem, ez lehet csak nekem nem jön be, de hát na. Jó, persze ez mind a blogger mivoltra, vagyis a blogos történet felépítésének köszönhető, de most nem azért, ki posztolja ki az SMS-eit a blogjára? Ennek ellenére ahogy a feltöltött képeket leírja, az nagyon tetszett. Hatalmasokat nevettem rajtuk és el tudtam képzelni az egész jelenetet. Szóval ez teljesen korrektre sikeredett.
A cselekmény lassan indul, ezért sokáig nem is tartottam érdekesnek az egészet, csak jókat nevettem rajta. A fesztivál hangulata teljes mértékben átjön, valóban igaz, ha voltál fesztiválon azért tetszhet, ha pedig nem, akkor azért. A sátrazás, a WC-nél való sorban állás, az eső áztatta hangulat mind-mind nosztalgikus érzéseket váltott ki belőlem és talán ezért is nem zavart annyira, mint több embert, hogy az esőtől miért lesz ilyen negatív hangulat a történetben.
Visszatérve a karakterekhez. Amint sikerült túltennem magam, a sok bugyuta neven, jöhetett az, hogy túltegyem magam a sok abnormális szereplőn. Az egyik hipochonder, a másik egy egomániás piperkőc (nem, nem Napsi), a másik tiszta őrült.... szóval eléggé jó baráti kört kapunk. És még akkor nem is volt szó mindegyik jelenlevő tagról. Szerintem még Szasza volt az egész történetben a legnormálisabb személyiség, főleg a végén, amikor...
Zsófi egy idióta, őrült lány, akinek egyfolytában jár a szája, mint a kacsa segge. Nekem főként azért tűnt szerethető karakternek, mert amellett, hogy néha valóban idegesítő tudott lenni, kicsit hasonlít önmagamra, valamint tényleg nagyon szórakoztató jelenség volt a könyvben. Ami fura volt nekem, hogy nagyon gyorsan váltak szerelmessé itt az emberek, példának okáért Zsófi is. Először RHCP Anthony Kiedis-ébe szerelmes halálosan, akivel el van tervezve az egész életük, szó van itt mindenről, házasságról, Chili Juniorról és miegymásról, aztán egy pár napos ismeretség után valói szerelemről végül meg egy nemmondomelmertnemspoilerezektöbbet szerelemről. Itt az igazi kérdés, hogy ki is lesz végül Zsófi pasija?
Több karakter volt, akiknek tulajdonképpen amolyan töltelék szerepük volt, nem tudtam őket hova tenni, de jó hogy jelen voltak, igazándiból ők amolyan poénként lehettek benne. Itt értem Hipóra, aki állandóan 'beteg', de ezen kívül szerintem semmi konkrét szerepe nincs, a punkra aki 'Mi a szart is keres itt?' valamint 'Ki ő?' kérdéseket veti fel, nemcsak az olvasóban, de a könyvben is vagy akár Boldira is és Abdullra is vonatkozhat ez. Boldi alkoholizál végig, Abdul meg valami Ateszt hívogat, akiről szintén fingunk sincs, hogy ki is ő.
Nagyon tetszett Kolos, aki a tipikus bunkó vagyok de azért bírlak szerepet kapta. Mindig is szerettem az ilyen pasikat. Szaszával hasonló véleményen voltam - értem itt a nagyon bírtam részre - mert mindig ott volt Zsófinak, teljesen korrekt srác. Napsi úgyszint idióta, aki nincs tisztában testi adottságaival és szintén gyorsan lesz szerelmes, pl. egy Olasz csávóba. :)
Összességében tetszett a sztori, mégsem adok rá annyira sok pontot. Nem tetszett a történet darabossága és néhol eléggé gyerekesnek tartottam, de kétség kívül fantasztikus a könyv humorossága ezért szinte biztos, hogy megveszem jómagam is és újraolvasom.

Cím: Bábel
Író: Leiner Laura
Kiadó: Ciceró
 Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 528
Ár: 2990 Ft

Remélem tetszett az értékelés és ha szeretnétek még olvasni ilyeneket, írjátok meg, hogy mi legyen az a könyv. Írjátok meg kommentben, nektek milyen élményeitek, véleményetek van a könyvel kapcsolatban, mert kíváncsi vagyok rájuk! :)

Ölel titeket, Agatha Hestya
Üzemeltető: Blogger.