Galaxis őrzői


Őszintén szólva a rendezőről James Gunnről csak annyit tudtam, hogy a Scooby Doo filmek forgatókönyveiben segédkezett, így hát elképzelésem sem volt, hogy az új Marvel filmből mi fog kisülni. De mint mindig, most sem csalódtam.
Marvelről mindenki tudja, hogy a szuperhős filmjeiről híres - nincs olyan ember, aki ne ismerné az Amerika kapitányt, a Bosszúállókat vagy akár a Vasembert -, de ez a film mégis egy kicsit más és újat nyújtó, legalább is számomra. Mivel nem olvastam az Amerikában eléggé közismert képregényt, amiből ez a film is kialakult, így nekem nagy meglepetést nyújtott például a beszélő mosómedve. 
Hiába a híres filmgyártókról, nagyon nehezen sikerült végignéznem. Nem azért mert rossz, egyáltalán nem az, tele van humorral, akcióval, humorral és mondtam már a humort? Csupán annyi, hogy mikor először kezdtem el nézni, nagyjából az első 50 másodpercet sikerült végignéznem - lehet mégsem volt jó ötlet, hajnali kettőkor elkezdeni. Másodjára már jobb volt a helyzet, akkor eljutottam a film feléig, addig teljesen elnyerte a tetszésemet, de sajnos a fáradság megint erőt vett rajtam és újból elaludtam. Harmadjára már nap közben néztem meg és le sem lehetett kaparni a kanapéról, annyira élveztem a kötetlen poénokat, amik a szereplők jelleméből adódtak.
A történet arról szól, hogy Peter Quill-t elviszik a földről és egy suttyó tolvajt nevelnek belőle. Épp egy mágikus gömböt akart ellopni, mikor rátört a galaktikus lényekre, hogy hoppá, nekik is kell. Így hát elkezdődik a probléma. Rászabadítanak egy vörös hajú, zöld bőrű, genetikailag szamurájjá alakított bérgyilkost, Gamorát, de közben egy másik haragos csávó bérdíjat tűzött ki a fejére, ezért egy beszélő mosómedve és a szelíd tekintetű de rohadt erős és egyben mafla segédje, aki csak annyit bír mondani, hogy Én. Vagyok. Groot. és ezt pont ebben a sorrendben, szintén el akarják kapni.
Mikor tömegverekedés alakul ki négyük között, egyszer csak elkapják őket és bevágják őket a dutyiba, ahol megismerkednek a kék, kigyúrt emberrel, aki egyszerűen annyit ért a metaforák nyelvén, mint én az atomfizikához. Szóval semennyit. A továbbiakban nem történik más, mint ami eddig, a gömbön civakodnak, egy kis csetepaté lesz itt, egy kicsi lesz ott, aztán egy nagy amott.
Nem a legérdekesebb sztori, de a rendezés, a gördülékeny párbeszédek viszik előre és előre a ... történetet, élvezhető formában. Két dolog nem tetszett benne, az egyik ezekből, a statiszták szerepe volt. Leginkább akkor volt feltűnő, mikor a légvégéhez közeledtünk, az utolsó csatajelenetnél. Amíg az öt bátor hősünk vígan próbálták menteni a várost, addig az arra tevékenykedő polgárság ott állt. Nem csináltak semmit, csak álltak és néztek. Semmi sikoltozás, rohangálás menekülés... mégis ki viselkedne így, ha mellettük éppen robbantanak vagy párbajt vívnak a fegyvereikkel?
A másik nem tetszést jelző dolog számomra az volt, hogy értem én, el kellett költeni a sok pénzt, amit a Marvel adott Gunn-nak, de miért kellett benne ennyi csata jelenet? Voltak benne olyan pillanatok, mikor rohadtul meglettem volna nélküle. Fölösleges volt, néhol már túl sok és itt-ott eluntam.
Összegezve egy remek film, a rosszabb napokra teljesen jó, mikor felakarod dobni magad; esetleg ha a haverokkal akartok összeülni valami poénosat nézni. A főszereplők összességében jó alakítást nyújtottak, ötük közül nem tudnám kiemelni sem, még Chris Pratt-et sem. Ez így volt korrekt (bár Vin Diesel-nek nehéz lehetett megtanulnia a szövegét;) ). A néhol túl sok harci jelenet és statisztabakikat leszámítva teljesen jó film volt, ami majdnem a max pontot érdemli nálam, de csak a szórakoztatósága miatt... na jó, lehet a mosómedve, Rocket és Groot miatt.

Tudtad? A film Észak-Amerikai premierje Július 31.-én volt és a nyitóhétvégén 94 millió dollárt hozott a konyhára. Péntekre pedig globálisan 160,4 millió dolláron állt, Szeptember 8.-án, egy hétre rá pedig túllépte a kétmilliárd dollárt a jegyek árusításával. Elképesztő ez az eredmény, azzal a ténnyel élve, hogy James Gunn 170 millió dollárt kapott a film elkészítéséhez.

rendező: James Gunn
forgatókönyvíró: James Gunn, Chris McCoy, Nicole Perlman
zeneszerző: Tyler Bates
operatőr: Ben Davis
producer: Kevin Feige
vágó: Fred Raskin, Hughes Winborne

szereplők: 

Chris Pratt: Peter Quill / Star-Lord
Lee Pace: Ronan the Accuser
Bradley Cooper: Rocket Raccoon hangja
Vin Diesel: Groot hangja
Zoe Saldana: Gamora
Dave Bautista: Drax, a Pusztító

Nektek hogy tetszett ez a film? Mi róla a véleményetek?
Remélem mindenki kezd visszarázódni a tanulásba és megpróbál életbe maradni, a félév előtti hajtásba! :)
Ölel Titeket,
Agatha Hestya

Üzemeltető: Blogger.