Segítség az íráshoz #1

Sziasztok! :)

Még jóval korábban, a következő levelet kaptam:

 "Nekem is lenne egy nagy problémám, amivel nem tudok mit kezdeni, mégpedig az, hogy én is szeretnék írni egy sztorit és már évek óta tervezgetem, meg már az alapja megvan a fejemben meg egy csomó minden megvan tervezve, de egyszerűen nem tudom, hogy hogyan kezdjek neki!"

Hasonló problémára kért tanácsot egy barátom is, tehát úgy gondoltam, itt az ideje ennek a cikknek, nem húzogatom tovább az időt vele. Mivel úgy gondolom, hogy ez egy hosszú téma, így arra gondoltam, időnként kiteszek egy ilyen Segítség a blogoláshoz bejegyzést, amibe mindig 4 darab tanácsot teszek. Persze csak ha tetszik nektek ez a téma.

Az elején, kezdem a kinézettel, amihez egyáltalán nem értek, hiába próbálkoztam ennek a tudománynak az elsajátításához. Mielőtt kétségbe esnétek, hogy olyan dologról fogok nektek magyarázni, amihez semmi közöm megnyugtatlak Titeket, a Kawaii Blog Design oldalán nézelődve találtam ehhez egy nagyon hasznos cikket. Szóval akit ez érdekel, katt a blog címére.
  • VEZETŐSZÁL KIALAKÍTÁSA: Az első és legfontosabb szabály, hogy sose kezdj neki úgy az írásnak, hogy megcsap az ihlet. Az ilyesfajta blogoknak a 80%-a mind bezárásra kerül az első pár rész után, ihlethiányra hivatkozva. Nagyon fontos,  hogy legyen elképzelésed az alapsztoriról. Legyen egy füzeted, amit a részek írásánál használsz, így ebbe vázlatosan bele tudod írni, hogy mit képzeltél el. Tartsad mindig magadnál és akkor ha jönnek az ötletek, mindig bele tudod írni. Szóval ebbe felvázolod a vezetőszálat,  és így már megvan maga a kiinduló pont, hogy mit is szeretnél elérni.
  • KARAKTEREK KIALAKÍTÁSA: Miután az előzővel végeztél, a karakterek jönnek. Hasonló fontossága van ennek is, akárcsak a vezető szálnak, mivel mégis ki olvasna olyan történetet, ahol az olvasó nem tud azonosulni a főszereplőnkkel vagy nem érzi valós szerűnek az összes többi szereplőt? Tehát, mind a főszereplő(i)det, mind a mellékszereplőket, alaposan ki kell dolgoznod, mielőtt írni kezdesz. Élethűvé kell tenned az összes karaktert, jellegzetes szokásokat kell nekik adnod, ahogyan tulajdonságokkal ruházod fel és a vonásaikat ismerteted. A szokások alatt azt értem, hogy - pl. lehet az akár egy misztikus lény, de attól még elronthat valamit és ilyenkor, mindig megvakarja a tarkóját. Ilyen kis apróságokra is kell gondolni, mikor őket formázod.
  • KARAKTERNEVEK: Mikor a karakteredet, legalábbis a főszereplődet szeretnéd elnevezni, biztosan nagy dilemmába kerülsz. Sokan úgy is gondolják, hogy ez a legnehezebb, de szerintem itt csak az lenne a lényeg (legyen az külföldi vagy magyar név), hogy sikerüljön megtalálni azt a nevet ami ahhoz a szerephez illik, illetve hogy sikerüljön kiragadnod azt, ami másoknak tetszik és a te igényeidnek is megfelel. Kitalálhatsz fantázianeveket ha nem szeretnéd, hogy beazonosítható legyen az, pontosan milyen származású a szereplő. Én ezeket úgy szoktam gyártani, hogy felírok egy mondatot és bekarikázom azokat a betűket amik csak egyszer szerepelnek, s azokból teszek össze valamit. De ha ragaszkodsz az angol nevekhez, akkor ezt írd a google-be: english surnames. Ha már angol neveket keresünk, tegyük azt rendesen. Mikor magyarul írjuk be, a teljesen átlagos és unásig használt neveket fogjuk megkapni, mint pl. a Rose, Summer, Anne és társai.

  • PÁRBESZÉDEK: Előfordul, hogy olyan blogokkal találkozom, akik a párbeszédet idézőjelekkel adják tudtunkra. Nos, mi magyarok vagyunk, nemde? Ha ez így van akkor azt is tudni kell, hogy a magyarok gondolatjelet használnak. Amennyiben Amerikában szeretnél írói pályát folytatni, akkor nyugodtan használd az idézőjeleket, de akkor írj angolul!
Ennyi lett volna az első négy tipp, hamarosan jön a folytatása, addig is kellemes írást minden bloggernek és leendő bloggereknek! :)
Ölel Titeket,
Agatha Hestya
Üzemeltető: Blogger.