3+1 könyvajánló

1, Molly McAdams - Taking Chacnes 

Fullszöveg:
A tizennyolc éves Harper egész életét tengerészgyalogos apja szigorú felügyelete alatt töltötte, most azonban elérkezett az idő, amikor végre a saját életét élheti, és olyan tapasztalatokra tehet szert, amelyekről korábban csak az apja egységében szolgáló újoncoktól hallott. Harper hatalmas reményekkel kezdi meg első évét a San Diego-i Állami Egyetemen. Új lakótársának köszönhetően Harper hamar belecsöppen a bulik, a helyes pasik, a családi élet és a mindent elsöprő érzelmi viharok világába. A szíve csaknem kettészakad, amikor egyszerre szeret bele új barátjába, Brandonba és szobatársa bátyjába, Chase-be. Kemény külsejük és viharos múltjuk ellenére a fiúk imádják Harpert, és bármit megtennének érte – ha kell, félreállnak, csak hogy ő boldog legyen.

Nagyon vegyes érzéseim vannak ezzel a könyvvel kapcsolatban, és hogy miért? Imádtam olvasni, mégis úgy gondolom, borzasztó. Teljesen irreális, olyan elemeket tartalmaz, ami egy normál életben egyszerűen elképzelhetetlen és ezért előfordult, hogy kizökkentem az olvasásból. Kezdve azzal, hogy a főszereplőnőnk a barátnője szüleit alig pár nap után anyunak meg apunak szólítja. Kérdem én, ki tesz ilyet? Ez csupán csak az egyik ilyen furcsaság, amit megemlítek.
A szerelmi háromszögekkel alapvetően semmi problémám. Még a Twilight sorozat után is képes voltam könnyen leemelni ilyen témájú könyveket a polcról, amit sok barátnőm már nem tesz meg. Na de ebben a sztoriban a mi szende szűz Harperünk, aki katonák között nőt fel, de sosem nyúlt hozzá semmilyen téren pasi, már a kezdetek kezdetén ledugja egy pasi torkán a nyelvét és egyik személytől futkos a másikig.
Viszont a két főszereplő srácot imádtam. Oda voltam Chase-ért a rossz fiúért, teljes szívemből szurkoltam annak, hogy Harper az övé legyen. Aztán megjelent Brandon, aki a jófiút játssza ebben a történetben és lássunk csodát, dilemmába kerültem mint főhősnőnk, hogy mi fog történni, kinek szurkoljak. Mivel a jó gyerekek nekem egy idő után kicsit unalmasnak, Chase-nél tettem le a paklimat és totál felháborodva olvastam a könyvet. Aztán jött a boldogság.
Túltettem magam, hogy a csaj egy ribanc lett hogy anyunak meg apunak szólít konkrétan vadidegen embereket. SPOILER Azon is, hogy Brandon lett a barátja, utána hogy lefekszik Chase-el és Brandonnal marad egy ideig, illetve hogy elküldi a jó büdös francba a legjobb barátját, aki jogosan volt fölháborodva. Na de, mikor végre együtt van a rossz fiúnkkal, akkor utána megöli a főszereplősrácot McAdams! De nem is akárhogy, a lány terhes lesz, a srácot bedrogozzák, amit a lány nem hisz el és ezért szexi hősünk autóbalesetet szenved. Hát normális ez? Nem hazudok, ezért van tönkretéve a mobilom egyik sarka, mert úgy felhúztam magam a könyvön, amit sajnos azon olvastam. SPOILER VÉGE
Szóval ha nem lett volna a lány egy utcasarkon álló csinibaba és nem akarta volna megvédelmezni az összes hímnemű szereplő a történetben, illetve nem haladtak volna az események úgy, mint a Száguldó bomba című filmben az elszabadult vonat, azt mondanám oké. De így az elolvasását csak akkor javaslom ha egyszerre akartok elolvadni a jópasi Chase-től, idegbajt kapni Harpertől és szörnyülködni az irracionális jelenetektől.

Eredeti cím: Taking Chances
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 518
Fordító: Varga Tibor
ISBN: 9789633738566
Sorozat: Taking Chances 1.

2, J.R. Ward - Egy ellenállhatatlan agglegény

Fullszöveg:
A restaurátor Callie Burke új megbízatása, hogy hozzon helyre egy műtárgyat, amely a könyörtelen, gazdag és szexi politikus, Jack Walker tulajdonában van. Amikor Callie-t rábeszélik, hogy a munka elvégzéséhez költözzön Jack hatalmas birtokára, az egyszerű üzleti ajánlat valami sokkal bonyolultabb és szenvedélyesebb dologgá válik.
Ezen a könyvön rengeteget kellett gondolkodnom. Már vagy két hete biztosan befejeztem az olvasását de nem tudtam mit is írjak róla, így végül itt kötött ki, egy kisebb összefoglalóban, pedig bővebbre terveztem.
A sztorija nagyon tetszik, egy határozott, magabiztos restaurátornő és egy vonzó, gazdag pasi, aki természetesen nősülni készül. Megtudjuk érteni Jack-et és Callie-t is az egymás iránt való érzéseikről. Jack tiszteli a menyasszonyát, ezért nehéz döntés neki elhagyni őt, Callie pedig aggódik a testvére iránt, akinek csúnya válása miatt Callie nem vállalhatja fel a múltját, ami kiderülne, ha a milliárdos főhősünkkel lenne. Ez persze csak az alaptörténet, de Ward még ezeket is tudja fokozni.
A baj annyi volt vele, hogy nagyon vontatott volt egy bizonyos része, így igazán meg kellett vele szenvednem néhol. Ültem fölötte és csak lapozgattam, hogy mikor történik már valami, hol bukkan fel Jack anyja vagy esetleg kiderül, hogy valaki halálos beteg, vagy bármi. De ennek ellenére ismétlem, tetszett. Főleg, hogy az előző részből is kaptunk azért szereplőket.
Ha szeretitek a romantikus regényeket akkor ez tetszeni fog, viszont, nem ajánlanám a fiatalabb korosztálynak. Hogy miért? A könyv üzleti oldala, a kémiával való babrálást és egy-két hasonló jelenetet nem igazán értenék meg a 14 évnél fiatalabb korosztály. Sőt még néhány ennél idősebb gyerek. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ők nem élvezhetnék ezt a művet, de sokszor éreznék unalmasnak és talán abbahagynák.

Kiadó: Ulpius-Ház
Oldalak száma: 396
Fordító: Varga Zsófia
ISBN: 9789633832295
Megjelenés: 2014

3, Debora Geary - Modern boszorkány

Fullszöveg:
Mi jut eszébe mindenkinek a boszorkányokról? Seprűnyél, nagy üst és varázsfőzetek. Ám a modern boszorkányok nem ilyenek. Otthonosan mozognak a modern technológia világában, és előszeretettel használják azt. Jamie és Nell testvérek, mindketten boszorkányok. Egy programot készítenek, amelynek segítségével boszorkánytársadalmat építhetnek ki a világhálón. A program egy varázslat hatására érzékeli az átlagemberekre nem jellemző energiákat, és a weboldalra irányítja a talált boszorkányt. Egy nap Lauren, a 28 esztendős ingatlanügynök böngészés közben a chatszobában találja magát, ahol három nő megpróbálja meggyőzni, hogy ő boszorkány. A nő teljesen átlagos életet él Chicagóban, így elég cinikusan áll a beszélgetéshez, nem hisz a többieknek. A programban van a hiba, vagy ő egy edzetlen boszorkány, ami veszélyes lehet önmagára és a környezetére nézve is? A többi boszorkány dolga, hogy kiderítse az igazságot.
Ez az a könyv, amit már akkor meg akartam szerezni, mikor megláttam a borítóját a Libriben. Több héten, hónapon keresztül, akárhányszor besétáltam megnéztem a borítóját és olvastam a könyvből, míg végül eljutottunk odáig barátnőmmel, hogy egy ezressel olcsóbban kiárusították és tádámm, a polcomra került.
Az elejét imádtam a könyvnek, bár kissé döcögősen értettem meg. Rengeteg szereplőt kaptunk, viszont semmi támpontot nem adott arra a szöveg, mégis mennyi idősek és ezért kissé összezavarodtam, mikor kiderült, hogy Nellnek már bizony gyermekei vannak. A végén pedig aranyos kis családregény lett belőle.
Ebben a sztoriban semmi harcjelenet, semmi bonyodalom vagy csúf boszorkák nincsenek. Fordulatok is csak egy-kettő van olyan, ami meglepő. Mégis Debora Geary megoldja azt, hogy te szorongasd azt a könyvet és fald a sorokat pusztán a szeretettől, amit tömérdek számra ad a könyv, illetve a humor és a jókedv, amit főleg a négy éves csodaboszorkánytól, Arvyn-től kapunk. Többet nem szeretnék és nem is tudok mondani róla, mindenkinek ajánlom korosztálytól és nemtől függetlenül. Élvezni fogjátok az teljesen biztos.

Fordító: Komáromy Rudolf
Oldalszám: 376 oldal
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Megjelenés: 2014.06.12.

+1, Madách Imre - Az ember tragédiája

Igen, jól láttok. Nem, nem is olvastátok félre, valóban a magyar klasszikus irodalomból hoztam nektek egy ajánlót a végére. Most nevezhettek betegnek, esetleg elmeháborodottnak, hogy a nyáron kötelezőket olvasok, de muszáj. Jövőre érettségi és mivel emelt szintű magyart szeretnék majd készíteni, nem árt tisztában lenni a művekkel. És hogy miért írok nektek róla?
Madách-ot sok diák nem szeret olvasni, hiszen kötelező és az tudjuk mit jelent. Hogy nem olvassuk el, mert ha az iskola azt mondja, akkor csak azért sem. Na de szerintem ez nem csak egy egyszerű dráma. Úgy gondolom, hogy ez a mű, a világegyetem működésének és törvényszerűségeinek a leképzése. Ezt még régebben olvastam róla valahol és teljesen egyetértek vele. Nagyon elgondolkodtató és ha őszinte lehetek veletek, kissé szórakoztató is. Vannak monológok, amiket többször át kell futnom, mert nem igazán világos a lényege, de például Lucifer stílusa nagyon tetszik, ha eltekintünk a Madách korabeli írástechnikától. 
Ha nem is most a szabadidőtökben, de ha eljuttok 11. osztályba, mikor kötelező lesz, esetleg ha eltussoltátok a dolgot és már elmúlt az ideje, egy unalmas délutánon nézzetek bele.
Jankovics Marcell készített belőle egy animációs filmet, ahol főként a filozófiai tartalmat emelte ki, a konfliktusokat a háttérbe szorítja, de szerintem nagyon aranyos lett. Az egyes színeket mind-mind sajátos, hozzá illő stílusban mutatja be és a leginkább díszesre, az álombéli álom sikerült. Nagyon tetszett ahogy a francia forradalmat idézte elő, valamint a falanszter szín is elképesztően ötletes, ahogy a képregényből indítja. Ha a könyvet nem is olvassátok el, ezt mindenképpen meg kell néznetek, egy kis művelődés céljából.
Jankovics Marcell neve egyébként ismerős lehet nektek, ha máshonnan nem, ha azt mondom nektek Fehérlófia, biztos beugrik. Én vele egyébként az irodalomórán találkoztam, ott néztünk belőle részleteket. Itt egy kis videorészlet nektek is, remélem rávesz titeket a megtekintésre.

Ennyi lettem volna mára, legközelebb két blogkritikát olvashattok, remélem tetszeni fog nektek! :) Ha valamelyiket olvastátok a továbbiakban is elmondhatjátok nekem a véleményeteket, akár a facebookon vagy itt kommentben, chat-ben is! :)
Ölel Titeket,
Agatha Hestya

Üzemeltető: Blogger.