Olvasási szokások TAG


1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem igazán. Ha van itthon egy zacskó Chips, akkor annak nem tudok ellenállni, de nem jellemző rám az, hogy bármit is eszem, miközben olvasok. Nem szeretem, ha zsírfoltok vagy cukor maradványok vannak a könyvben.

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Ez évszaktól függ. Nyáron szeretek valami hűsítő italt inni, télen kakaót, ősszel vagy tavasszal pedig teát. 

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Dehogy is! Isten ments, hogy bármit is beleírjak a könyvbe. Kivéve, ha tankönyvről van szó, akkor szöveg kiemelőzök, aláhúzok és minden mást csinálok, csak jobban megjegyezzem a dolgot. 
Nyáron vettem ki a Szabó Ervin könyvtárból a Hamuvárost. Baromira irritált, hogy az elírásoknál az olvasók kihúzták a neveket és tollal átírták őket.  Megértem, zavaró, de miért kellett? Kitudom találni magamtól is, hogyha Jace mondott valamit, akkor nem saját magának válaszolt. Annyira illúzióromboló!

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben?
Tegnap este, mikor hazafelé jöttem, elkezdtem olvasni a Párválasztó c. könyvet. Mikor lekellet szállni, az első ami a kezembe került az a mozijegy volt, amit éppen aznap este néztem, szóval igen. Ami éppen a kezem ügyébe kerül. Legyen az egy papírfecni, egy zsebkendő vagy akár egy mozijegy.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?
Nem, egyáltalán nem. Ha fáradt vagyok, csak a bekezdés végééig olvasom, ha dühös vagyok, akkor meg ott teszem le, ahol éppen felbosszantottam magam. Persze ha az adott fejezet tök izgalmas, akkor mindenképpen a végééig megyek.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Nem, dehogy is. Ha felbosszantom rajta magamat, csak leteszem magam mellé, aztán a kezembe veszem a telefont vagy a laptopot és írok valamelyik könyvmoly barátnőmnek, hogy milyen mérges vagyok. Ha olvasta a könyvet jól kibeszéljük az aktuális részt, ha meg nem, akkor meg azért puffogok tovább, hogy miért nem olvasta, így hogy mondjam el neki mi bajom.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Igen, de nem mindig azonnal. Ha a rész izgalmas, falom tovább a sorokat és a későbbiekben nézek utána, ha nem annyira akkor meg azonnal. A Tökéletes kémiában például azonnal megnéztem mi mit jelent, de ott nem azért mert nem volt érdekes, hanem mert különben ötletem se lett volna mit olvasok. De így volt remek!

8. Mit olvasol most?
Mint mondtam korábban, Kiera Cass-tól kezdtem tegnap A párválasztó első részét.

9. Milyen könyveket vettél legutóbb?
A Lidércálmok iskolája első két részét. Az augusztus-szeptemberi book haul bejegyzésemben lesz benne. Akkor fog kikerülni, ha végre megérkezik még két könyvrendelésem. :)

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlod mindenkinek?
Hát nem is tudom. Legelőször mindig arról beszélek valakivel, ha könyvekről van szó, hogy milyen témában szeret olvasni. Aztán utána az aktuális stílusból mondok neki könyveket. Ha például Fantasy könyveket olvas, akkor az Eragon-t biztos felhozom neki példának.

13. Hogyan rendszerezed a könyveidet?
Egy nagyobb könyves szekrényem van, ami már zsúfolásig van tömve mindennel. A legfelső részen vannak a lovas könyveim, amiket a PonyClubbos korszakomban gyűjtöttem össze. Alatta azok, amiket nagyon szeretek, illetve amiből megvan a teljes sorozat (kivéve a Harry Potter, mert az hiányos sajnos). Ezt követi a StarWars könyvek és kiegészítő kötetek, kölcsönkapott könyvek, utána helyezkedik el, a DVD-s szekció, azokat zsúfoltam be egy kisebb részre, majd azalatt Stephen King és Vavyan Fable könyvek, valamint egyéb Sci-fi regények. Egy másik polcon szintén vörös pöttyös és pár rubin pöttyös könyv van, egy újabbon pedig kötelező olvasmányok tömkelege és a régi gyerekkori könyveim, mint például a Vuk vagy a Tüskevár. 
Üzemeltető: Blogger.