DIY Sapi tutorial

Sajnos az ünnepek alatt sok felé voltam, és egyszerűen nem jutottam úgy géphez, hogy írni is tudjak. Most viszont bár túl vagyunk a karácsonyon, egy DIY ajándék ötletet hoztam. Szerintem nem csak karácsonyra jó, így remélem fel tudjátok majd használni, most az ünnepek elteltével is.
Hozzávalók:
Az elkészítéséhez teljesen alap dolgok kellenek. Attól függően, hogy mennyi sapkát szeretnénk csinálni, jó nagyadag vastag fonal. A színe mindegy, ez már csak tőletek függ. Az egésznek az alapja pedig papír, illetve WC papír guriga. Én a legkönnyebben megtalálhatót használtam, de bármilyen karton guriga jó, azonban fontos, hogy kb. 2 cm vastag legyen. Segítő társunk pedig egy olló legyen.



Elkészítés:
 1. A papírgurigát jelöljük be 2 cm vastagságánál és vágjuk le, így egy gyűrűt készítve.



 2. A fonálból vágjunk le minimum 50-60 darab 2x17 cm (34 cm, de ketté kell hajtani, ahogy a képen látható) hosszú darabot.



 3. A fonalat ketté hajtva dugjuk át a gyűrűn, majd szorítsuk rá a képen látható módszerrel. Mindezt egészen addig ismételjük míg a fonál mindenhol elfedi a papírt, és az sehol sem látszik ki. Az inkább több mint kevesebb elv alapján dolgozzunk.



4. Miután teljesen kész a sapka pereme, a fonalakat rendezzük el, majd óvatosan a gyűrűn keresztül nyomjuk át őket a másik oldalra. Arra figyeljetek, hogy a "csomó" ne csússzon át a gyűrű másik élére. Picit feljebb csúszhat, kb a guriga belsejének feléig, de annál tovább ne.



 5. Miután a fonalak a másik oldalra kerültek, vágjunk le egy jókora, minimum 30 cm hosszú darabot és azzal egy tetszőleges helyen, kössük össze a sapi tetejét. Ha szeretnétek, hogy esetleg egy hóember feje (pingpong labda vagy másmilyen golyó) beleférjen, akkor minél feljebb szorítsátok el, de hagyjatok anyagot a bojtnak.



 6. A bojt kialakítása könnyebb, mint amilyennek tűnik. Először nyugodtan levághatjuk a felső maradék felét, majd alulról (az elkötő madzagtól) indulva egy hosszabbra vágva alakítjuk ki a gömb alakú pamacsot. Ajánlatos nem teljesen rövidre vágni a legalját a bojtnak, mert akkor kicsúszhat a fonal belőle. Próbálkozzunk minél kisebb mozdulatokkal dolgozni. Lehet, hogy hosszabb lesz az elkészítési idő, azonban minél kisebb részt vágunk le egyszerre, annál kisebb esély van a hibára. Bármennyire is meglepő, nekem a munka sokkal könnyebben ment egy nagyobb ollóval, mint a kis körömolló szerűvel.



Végül pedig úgy használjátok fel hogy szeretnétek. Pár golyóval készíthető belőle könnyen hóember, de akár így is megfelelő dísznek. Nekem például minimum 3-4 lóg a szobámban itt-ott, és igazán feldobják a teret.
Remélem nektek is annyira tetszik mint amennyire én szeretem őket csinálni, majd nézni a szobámban.



Mivel én imádok kézműveskedni, és ilyen pici ajándékokat csinálni, ha szeretnétek szívesen hozok még pár ilyet. Biztos vagyok benne, hogy egy kézzel készített ajándéknak bárki örül ebben a pörgő világban :)

Nemsokára jövök tartalmasabb cikkel is, szóval nemsokára találkozunk!


Ölel titeket,

Dona

És persze, Boldog Új Évet mindenkinek ^^





Üzemeltető: Blogger.