The new kind of feudal fairy tail - Inuyasha







Szerintem minden animés emlékszik a gyerekkorában adott animére, amit az RTL sugárzott még nagyjából 8-9 évvel ezelőtt. Nos, ez nem más, mint az Inuyasha! :D




Ez az anime számomra többet jelent, mint bármelyik anime az összes közül, amit valaha láttam. Elég durva belegondolni, hogy ez már egy 16 éves remekmű. Nagyra becsülöm a szerzőjét, Takahasi Rumikot. Egy igazán remek dolgot hozott össze manga formájában, amit animeként is megvalósítottak 2000-ben. Sajnos akkor még csak 3 éves voltam, így nem volt lehetőségem nézni, de tisztán emlékszem, hogy mikor volt az első alkalom, mikor láttam a TV-ben. Azt hiszem, hogy 10-11 éves lehettem akkor még csak, és köztudott, hogy a kicsi gyerekeknek az iskola miatt már 20:00-kor ágyban a helyük. Nos, én mindig kikönyörögtem, hogy had nézhessem az Inuyashát, ami immár az Animaxen indult 20:15-kor. Anyu mindig megengedte, de volt, hogy nem, így lemaradtam egy-egy részről sajnos.
Vicces, mert volt olyan is, hogy átkönyörögtem magamat egy másik szobába, csak azért, hogy nézhessem, mert abban a szobában volt egy régi TV-amit az én kedvemért beüzemeltek, hogy nézhessem az Inuyashát. Viszont sajnos már nem tudom, hogy mikor, de a TV szolgáltató elvette az Animaxot sajnos, így egyáltalán nem nézhettem tovább. Legkésőbb már csak 15-16 éves koromban volt alkalmam újra megcsodálni Rumiko munkáját. Viszont úgy érzem, hogy sikerült bepótolnom minden egyes részt és végignézni legalább háromszor az animét. XD
Most, hogy végigértünk az Inuyashával közös történetemen, jöjjön is az a bizonyos tágabb vélemény róla. :3

Alap adatok
 Író: Takahasi Rumiko
Kötet: 56
Rendező(k): Masashi Ikeda,  Yasunao Aoki
Epizód szám: 167 + 26 a Final Act, ami már modernebb minden tekintetben.
4 film is készült melléje
Története: Hát azonnal megfogott, mert IMÁDOM a japán történelmet és egy olyan világba kalauzolt el ez az anime, ahol a japán középkor kultúráját is kicsit jobban meg lehetett ismerni. Azon kívül nem fukarkodott a japán mitológiai lényekből sem. Volt itt mindenféle démontól kezdve a nagy hatalmú youkaitól egészen a kis oni-ig.
Lényegében ez egy sounen, kaland, fantasy, drámai, romantikus történelmi anime, ami eléggé sokrétegűvé teszi az animét szerintem. Már az nem mindennapi szerintem, hogy egy 14 éves lány beleesik egy kútba, amin keresztül eljut a középkori japánba. Ebben a világban játszódik 95%-ban az anime is. Ma a történetvezetés fordulatokkal teli, izgalmas, mindig jön egy olyan új szereplő, aki a későbbiekben nagyon is fontos szerepet játszik az anime végkifejletében, legyen szó jó vagy rossz karakterről. Nem árulok el azoknak, akik nem látták még ezt az animét, hogy vajon happy end, vagy pedig depi end lesz a vége. :D Nézzétek meg, nem fogtok benne csalódni, mert ez egy olyan anime, ami megállja a helyét ahhoz képest, hogy már 16 éves. :3

Grafika: Nos, az akkori évek grafikáját tekintve ez egy szép anime. Talán a karakterek egyszerűségében rejlik az ereje, bár szerintem még most is megállja a helyét mind történetileg és grafikailag is, mert szépen vannak a tájak megalkotva és a különböző karakterek is. Rosszat nem tudok róla mondani még, ha nem lenne a kedvencem, akkor se. Ha valaki hozzá van szokva ahhoz, hogy a szemek különféle színűek és a hajak is, akkor lehet, hogy ez az anime nem fog neki tetszeni külsőleg. Viszont szerintem korához képest kidolgozott és gyönyörű .

Zene: Na, ez ami a kedvenceim közé tartozik még. Mivel ez egy igazán hosszú anime, így volt jó pár Openingje(6) és Endingje(8) is, amik szintén csodálatosak számomra. Ha meghallom az egyiket, akkor melegség tölti el a szívemet, de komolyan. Felelevenednek a régi, szép idők és nincs még egy ilyen anime, ami ilyen mély érzelmeket váltana ki belőle. (Blöööh, nyálas. :P)

Karakterek: Ebben az animében valami elképesztően sok karakter van. Ha azt vesszük, főhőseink mindig találkoznak ellenségekkel és jótevőkkel egyaránt, így nem szenvedünk hiányt a különböző új karakterekben. Viszont főszereplők úgy igazából csak… vagyis nah, azokból is sok van! :D Inuyasha és Kagome azok, akik a főfőfő szereplők, de mellettük ott vannak még sokan, akik igazán főb szerepet kaptak szerintem.
Azt meg kell hagyni, hogy szépen vannak megformálva mind külsőleg, mind jellemileg a karakterek. Mindegyiknek meg van a különböző története, az, hogy hogyan is kapcsolódik az ő régi életük a fő gonoszhoz. Ez teszi őket igazi csapattá és igazi barátokká a későbbiekben.
Ha valaki isten igazából egy Japán animét akar látni, ahol nincs se szőke, se pink, se kék, se zöld, semmilyen más hajszínű anime karakter, csak a barna és a fekete igazi japán emberi karakterek, akkor azoknak ajánlani tudom ezt az animét még. Nincsenek csilivili ruhák benne, nincs semmi túlcsicsázva a karaktereken, pont úgy hiteles az egész, ahogy van.

Mindegyik karaktert rettenetesen szeretem a maguk módján, bár azért én is olyan vagyok, hogy vannak olyan karakterek, akikkel, hogy ha fene-fenét eszik is, de nem fogok szimpatizálni. Naraku az egyik ilyen karakter.
A karakter jellemeknek a fejlődése nagyon jól megfigyelhető lesz mind a főhősöknél, mint pedig rengeteg mellékszereplőnél is. Inuyasha, akiről az anime a nevét is kapta nagyon sokat változott. Az a kisfiús viselkedés mindig meg fog maradni, de tud ő igazi férfiként is viselkedik, főleg, hogy ha a fivérével kell harcolni. Apropó, fivére!
Sesshoumaru egy tiszta vérű kutyaszellem, és mivel Inuyasha csak félig szellem, így megveti őt, ahogy az emberek, de mégis azt lehet megfigyelni, hogy kezd meglágyulni a kőszívű kutyaszellem. Nem tudok sajnos így mindenkit jellemezni, de akkor itt ülhetnék még napokig a bejegyzés felett. :D Nézzétek meg és tapasztaljátok a változást. :3

Kedvencek: Sesshoumaru
                    
Sesshoumaru: Az én személyes kedvencen a rideg, kegyetlen és hidegvérű gyilkos Sesshoumaru, aki egy picit talán túlságosan fent hordja az orrát. Mondjuk nem csoda, hiszen tiszta vérű, nemes youkai-val van dolgunk. Azt kell róla tudni, hogy gyűlöli az embereket. Ez nem sokkal a kezdeteknél ki is derül, de aztán történik egy olyan dolog, ami kezdi megváltoztatni a mi Nagy urunk nézeteit az emberekkel kapcsolatban. Nem árulok le semmit se, de iszonyat aranyos. :3
Kezdetekben, mikor még kicsi voltam, mindig fújjoltam rá, mert meg akarta ölni Inuyashát és a csapatát. Persze akkor még nem igazán láttam át azt, hogy hát ő valójában a sok rossz ellenére a jó karakter gárdát erősíti. Egy gyerek egyből csak azt látja, hogy gonosz. Koránt sem! ^_^

Akiket még szeretek: Kouga, aki egy tiszta vérű farkas szellem
                                 Rin, egy különleges embergyerek
                                 Mijoga a bolha xD
                                 Sango, a szellemirtó
                                 Miroku, a perverz szerzetes

Összességében erről az animéről nem tudok rosszat mondani, minden tekintetben tökéletes.  Ha még nem láttad azt az animét, akkor mars a gép elé és azonnal kezd el nézni. Én teljesen ráfüggtem! :D
Remélem, hogy tetszett nektek ez a személyes vélemény erről az animéről. Ha esetleg szeretnétek, hogy a ti kedvencetekről is írjak, akkor írjátok meg hozzászólásba, vagy esetleg chatben, hogy szeretnétek-e olvasni arról véleményt. :3
Üzemeltető: Blogger.