DIY FÜRDŐBOMBA

Egy olyan fürdőbomba készítését hoztam el nektek, ami nemcsak ápolja és puhítja a bőrt, hanem segít a pattanások, illetve az utánuk maradt foltok, sebek eltüntetésében is.
A körömvirágolaj gyulladáscsökkentő, sebgyógyító, bőrnyugtató, antimikrobiális, bőrpuhító, valamint nem komedogén. Használható normál, száraz, zsíros, érzékeny, irritált és pattanásos bőr ápolására is.
A fürdőgolyóba került kecsketejpor is, ami vitaminokban gazdag és intenzíven ápolja a bőrt. Azért esett a választásom erre a fajta fürdőbombára, mert én is sok pattanással szenvedek, amik valahogy soha se akarnak eltűnni.. csak egyre több és több lesz. Pedig rengeteg mindent kipróbáltam már, de nem nagyon jártam sikerrel. Remélem ennek lesz valamiféle hatása. 

Hozzávalók:
  • 160 g szódabikarbóna
  • 80 g citromsav
  • 80 g keményítő
  • 2 tk kecsketejpor
  • 35-40 g körömvirágolaj
  • illóolaj tetszés szerint (elhagyható)
  • szárított körömvirágszirom (elhagyható)

Elkészítés

Alaposan összekevertem a száraz összetevőket, majd körömvirágolajba belekevertem kb. 10-15 csepp illóolajat - ez lehet kevesebb vagy több is, ízélés függő - majd hozzáöntöttem a száraz hozzávalókhoz, és az egészet összedolgoztam. Mivel cukrász leszek, így én imádom összepiszkítani a kezemet, szóval kézzel csináltam, viszont lehet spatulával, habverővel, fakanállal vagy bármivel amivel csak szeretnéd. A markomba veszek egy adagot és összeszorítom, ha a por összeáll, akkor megfelelő az állaga, ha nem, akkor teszek még bele az olajból. Én műanyag kettészedhető karácsonyfadísz segítségével formáztam meg őket. De használhatsz bármilyen féle formát, például rózsa vagy akár baba szilikonformákba beleöntöd, megnyomogatod, majd óvatosan kiszeded, hiszen ilyenkor még nagyon érzékenyen ez az anyag. 1-2 nap alatt kiszárad annyira, hogy ne törjön össze könnyen. Ha azonnal ki szeretnéd próbálni, megteheted, de szerintem érdemes előtte szárítani.

Viszont, ha azt a fürdőgolyót szeretnétek házilag elkészíteni ami pont úgy nézz ki, mint a boltokban és amivel tele vannak a közösségi oldalak szépségápolós részei, akkor ne csüggedjetek, hiszen arról is hoztam egy receptet.


Hozzávalók:
(száraz)
- 200g szódabikarbóna
- 100g citromsav
- 50g keményítő (ettől lesz szép a felszíne)
- 50g keserűsó (ez jót tesz a fürdővíznek)
(folyékony)
- 30g kókuszvaj (tapasztalatom szerint ez a legalkalmasabb
- 2/3 pumpányi desztillált-, vagy virágvíz (spriccelős flakonból)
- 20 csepp hígítatlan 100% illóolaj

Elkészítés

Egy keverőtálba öntsük össze a 4 féle száraz összetevőket, majd kézi habverő segítségével keverjük el. FONTOS, hogy porá állagúnak kell lennie, így tanácsosabb leturmixolni a nagyobb szemcsésebb összetevőket. 
A kókuszvajat olvasszuk fel vízgőz felett, úgy, hogy ne legyen túl forró, de már folyékony legyen. Ha ez megvan cseppegtessünk bele illóolajat. Itt fontos megjegyeznem azt, hogy érdemesebb jobb minőségűt használni. Értelemszerűen ha kevésbé szeretnétek, hogy intenzív illata legyen akkor keveset cseppegtessetek bele. Szerintem elég ilyenkor 6-8 cseppnyi, de ez is ízlésfüggő.
A száraz és a folyékony hozzávalókat habverővel elkeverjük csomómentesre. Végül 2-3 spriccelésnyi vizet adjunk hozzá, majd gyorsan keverjük el a masszában, hogy az ne pezsegjen fel. Ha nincsen ilyen pumpás flakonunk, nem gond, lehet kézzel is. Legyél minnél ötletesebb és kreatívabb, hiszen csak a képzeleted szabhat határt. Ugyan ez vonatkozik a formákra.
Nekem legjobban a színesek tetszenek. Ahhoz, hogy a bombáink színesek legyenek a mica porral (csillámpala) vagy az ételszínezékkel tehetjük őket színesebbé. Ez megint csak ízlésfüggő, hogy ki mennyire szeretné a szín intenzívségét és, hogy milyen mintával, ha az egyszerű egy színűtől elszeretne szakadni. Ha ételszínezéket használunk ügyelnünk kell arra ahogyan a víznél is, hogy ne egy helyre borítsuk és egyből dolgozzuk el. Így a pezsgést eltudjuk kerülni.




Na és akkor most jön a kedvenc részem, a formázás! Ha gömb formát szeretnénk, azt a karácsonyfagömbbel könnyen megcsinálhatjuk. Hobbiboltban beszerezhető, főleg így karácsony tájt ez az átlátszó, kettészedhető gömb forma.



Itt azt is eltudom képzelni, hogy a közepébe valamilyen kisebb ajándékot eltudunk rejteni, lehet ez akár egy gyűrű vagy egy kisebb játékforma a képen levőhöz hasonlóan.


Nem, csak a színekkel, illatukkal és formájukkal tudjuk egyedibbé tenni, hanem díszíteni is lehet. Ezt könnyen elérhetjük, ha teszünk a gömb megtöltése előtt vagy közben mindenféle virágot. Ez lehet rózsaszirom  vagy kamilla, a lényege az, hogy szárított legyen. 
Pár nap szárítás után, már olyan keménnyé áll össze, hogy ha leejted akkor sem törik össze. Azért ne vágd a földhöz.
Most jöhet az utolsó lépés a csomagolás. Hiszen celofánba is csomogolhatjuk és egy színes szalag segítségével még kreatívabbá tehetjük. A csomagolásnál vigyáznunk kell arra, hogy ne "melegen" csomagoljuk be őket, hiszen nem csak a víz és pára hatására, de a meleg környezet miatt is eldeformálódhat a fürdőbombáink alakja. Nem muszáj ilyen módon becsomagolni őket, akár egy üvegben is tárolhatjuk ezeket. 


Ezek a csodálatos fürdőgolyók remek ajándékok lehetnek szülinapokra, névnapokra, de akár a közelgő Karácsonyra is.


Környezetbarát, állatkísérlet mentes, megfizethető kényeztetés, a fürdőzések szerelmeseinek.

A ti alkotásaitokról szívesen várjuk képeiteket és arról is, hogy ti hogyan készítettétek el ezeket, ha másfajta receptet használtatok. Remélem tetszett nektek a mai cikkem is és ötletett adhattam egy ajándék elkészítésre vagy akár a magunk kényeztetésére.
Üzemeltető: Blogger.