Juno - You know...

Juno. 

És nem You Know kicsit "szlengesen" leírva.

Scott Pilgrim a világ ellen, most ismét egy olyan filmet hoztam, ami kicsit régi, vagyis hogy pontos legyek, 2007-es.
Annyira mégsem régi.

Viszont a hangulata nekem nagyon retro.

Először is, hogyan bukkantam rá?

Spotify lejátszási listában megtaláltam egy zeneszámot, ami ebben a filmben szerepel. Rákerestem. Megtaláltam a soundtrack-et.
Nem csak az az egy, de szinte az összeset egyből betettem a kedvencek közé. Annyira egy hangulati síkon mozognak, mégis csodálatosak. Komolyak, de mégis meg van bennük a gyermeki pajkosság, amit én nagyon tudok értékelni. Felszínesek, de közben mégis szívszorítóak.
Aztán lehet, megint csak én beszélek hülyeségeket, de tényleg egy-egy jelenetben tökéletesen eltaláták.

Scott Pilgrim mellett még az Egy különc srác feljegyzéseihez tudom hasonlítani, ami szintén csodálatos, és habár ott elkülönülnek a boldog és a szomorú számok, de pontosan annyira talál be egy szám, mint itt.

Alapvetően, akikkel beszéltem erről a filmről, azt mondták, kultuszfilm.
Ezt egy kicsit nem tudom érteni, de közben teljesen igazuk van.
Olyan témákról beszél, amiről ennyire őszintén és naivan egyik film sem, főleg nem a kétezres évek elején.

Tehát témák, amik megjelennek a filmben. Teljesen más szemszögből, mint ahogy gondolnád.

Telefon

Kinek kell egy átlagos okostelefon, mikor ott van a jó öreg hamburger telefon? Mármint komolyan.
Juno felveszi a telefont, betárcsázza a számot, majd a vonal túlsó végén felveszi valaki.
Majd a csaj azt mondja, ne haragudj, valamiért túlságosan recsegsz. Kétszer földhöz vágja, majd utána megjavul, és be is vallja, hogy igen, ne haragudj, de mobiltelefon helyett neki hamburger-fonja van. 

Felnőtté válás

Ugye születni fog egy gyerek. 
És ezt a gyereket örökbe fogadják. Majd. Egy házaspár. 
Egy nő és egy férfi. 
A nő túlságosan felnőtt, a férfi pedig látszatra nőtt csak fel ugya, de belül ugyan úgy gyerekes. 
Mármint hogyha ebbe jobban belegondolunk, a stresszhelyzetekben érződik igazán. 
Ha vállaljuk továbbra is a felelősséget, jó úton járunk. Hogyha nem... Hát..

Terhesség
Ki lenne az az elborult agyú 16 éves, aki csak úgy odaadja egy párnak a gyerekét?
Egy olyan lány, aki teljesen tele van szeretettel.
És a film legelején, amikor egy liter narancslével kezdni a napot, biztossá tette számomra, hogy jó arc lesz a poronty.

Szerelem

Egyetlen egy mondat után rájönni, ki is az igaz szerelmünk? Persze...
Annyira szürreális és annyira kézen fogható ez az egész szitu, hogy el sem hiszi az ember.
A kapcsolatuk tényleg működik és tényleg szeretik egymást?
Sajnos a film erre már nem tér ki. 

Üzemeltető: Blogger.