Karácsonyi mini-kritikák - avagy karácsonyfa zöld könyvekből



Idén egyre és egyre több olyan könyvekből elkészített karácsonyfát látok, amiket a könyvmolyok saját zöld színű köteteikből készítenek el. Emiatt úgy gondoltam, én is elkészítem a sajátomat, még akkor is, ha nem lett túl magas. Tehát, íme a zöld könyveimről egy-egy mini-kritika. 


I. J. K. Rowling: Harry Potter és a Félvér herceg
Titkolás nélkül potterhead vagyok, így természetesen nagyon tetszett ez a rész, ahogy az összes többi. Aki esetleg csak az előző köteteket olvasta, és idáig már nem jutott el, mert nem nyerte el a tetszését, bátran ajánlom, hogy folytassák. Míg Harry az elején még kisgyerek, itt már szinte felnőtt, így nem csak ő, hanem a történet is sokkal komolyabb, mint az előzőekben. Különösen jók benne a múltbeli visszatekintések a merengő segítségével, ami miatt ez a kötet sokkal színesebb, hiszen nem csak Harry és kortársai, hanem az idősebb varázslók kalandjairól is olvashatunk.

II. J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege  
Újabb kötet J. K. Rowling sorozatából. Én ezt a részt tartom az úgynevezett ugródeszkának, amitől egy új stílusba indul a történet. Hiszen az első három könyv egyrészt jóval rövidebb, mint ez, másrészt a mese jellegéből is veszít, azáltal, hogy Harryék itt már sokkal inkább tinédzserek, mint gyerekek, valamint egyre több nehézséggel kell megküzdeniük. Mint a sorozat összes kötete, ez is fantasztikus.

III. Szabó Tünde: Dopping

A Balla Adrienn sorozat második része, számomra, a kortárs magyar irodalom egyik csúcsa. Bár egyelőre kevésbé híres, mint pl. Leiner Laura könyvei, bőven felér velük. A regénysorozat maga egy gimnazista lányról, Balla Adriennről szól, azonban az egyszerű iskolai napok, és a romantika mellett, van benne egy plusz, ami az ehhez hasonló ifjúsági regény sorozatokban nem feltétlenül van meg: a krimi. A sorozatot én nagyon imádtam, így azoknak, akik alapból kedvelik a műfajt, remek választás, de maga ez a kötet pedig a kedvencem az összes közül.

IV. R. S. Grey: Testcsel
Ez a Rubin pöttyös kötet egyike a legújabb szerzeményeimnek, és egyben a hatalmas csalódásaim megtestesítőinek. Aki még nem hallott a regényről, és kicsit utána keres, két dologgal szembesülhet: egy remek történet alappal és fülszöveggel, valamint remek visszajelzésekről. Ezzel szemben ezt a könyv egy sablonos, logikátlan, de kiszámítható fordulatokkal telepakolt, túl sok erotikus tartalommal rendelkező…, hogy is mondjam… borzalom. Pár hete fejeztem be, de azóta csodálom, miért nem hagytam abba a felénél.

V. Maros Edit: Hűvösvölgyi suli 2.
Bevallom, a karácsonyfám ezen könyvét nem olvastam végig, így teljesen átfogó kritikát, leírást és véleményt sem tudok róla alkotni. Az első része azonban szintén a könyvespolcomon lapul, és azt már olvastam is, és emlékeim szerint közel sem volt rossz. Olyan, rossz, mint aminek mások beállítják. Szinte mindenki Szent Johanna Gimi másolatnak titulálja, miközben ez a regény szerintem jóval több értékkel bír, mint Leiner Lauráé. Az pedig, hogy mindkettő gimnazista lány(ok)ról szól, még nem jelenti azt, hogy egy és ugyanaz…

VI. Marni Bates: Gyilkos a vonal végén
Marni Bates egyelőre egyik kevésbé népszerű sorozatának első része ez a könyv, ami a Lol könyvek egyike, és véleményem szerint egyik legjobbja. A Lol könyvek többsége egy-egy egyszerű, Happy endre végződő, langyos kis történet, amelyeknek a vége rendszerint összecsapott, és buta fordulatokat tartalmaz, mégis könnyed szórakozást nyújtanak az olvasás idejére. Ezzel szemben erre a kötetre egyik se igaz túlzottan. A Happy end nem kézzel fogható, főleg mivel még folytatása következik, a könnyedség, és langyosság sem mondható igaznak rá, hiszen az egész, arról szól, hogy a főszereplőt többen meg akarják ölni. Ugyan a buta fordulatokat még nem sikerült átugrania az írónőnek, én nagyon kíváncsi vagyok a többi részére, és szerintem, sokkal jobbnak nevezhető egyes túlértékelt Lol könyvnél.

VII. Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra
Karácsonyfám utolsóbb tagja nem is lehetne jobban ideillő, tekintve, hogy az egész kötet az ünnepekről szól. Ez a regény ugyanattól az írótól származik, és szintén Lol kötet, mint a fentebb említett mű, azonban ez már a népszerű Segítség, youtube sztár lettem sorozathoz köthető, hiszen ennek a spin offja. Igazak rá a Lol könyvek jellemzi, miszerint könnyed, langyos olvasmány, összecsapott happy enddel. Szerencsére itt a buta fordulatok elmaradtak, és tulajdonképpen egész érdekes kis könyv lett, főleg, hogy a fiúfőszereplőn keresztül egy fiúbanda életébe is belecsöppenhetünk. 

Nektek milyen zöld könyvek díszítik a polcotokat?
Üzemeltető: Blogger.