Félelmek

„A félelmedet nem legyőzni kell, hanem megérteni.”
/Müller Péter/

Félelmek… Mindig és mindenhol ott vannak. Szinte teljesen belerágják magukat a szívedben, hogy aztán fészket rakjanak és szinte az egész testedet uralják majd. De mi is pontosan a félelem?

A Wikipédia szerint: A félelem egy lehangoló érzés, amit egy általunk észlelt fenyegetés kelt bennünk. Egy alapvető mechanizmus, válasz egy bizonyos ingerre, mint például a fájdalom vagy veszély.
Az emberek 99%-a biztosan fél valamitől, de az egy maradék százalék csak nem vallja be magának. Lehetnek azok apróságok, mint például egy apró kis egérkétől - pedig személy szerint azokat édesnek tartom. Sajnos nem szabhatjuk meg azt, hogy ki mitől féljen. A bogarak, csúszómászók és társaik undort és félelmet váltanak ki egyszerre az emberből, de vajon miért? Ránézel egy békára és egy kígyóra, akkor mit érzel? Nagy valószínűséggel undort, és visszataszítónak találod. Midig úgy éreztem, hogy én kivétel vagyok, hisz nem félek ezektől. Gyerekkoromban szinte minden ilyen állatot összeszedtem, amit csak találtam. Melyik gyerek nem? Most viszont irtózom a bogaraktól.
Az ember félhet  valamilyen állattól egy gyerekkori trauma miatt. Ez is kiválthatja az okát. Megharapott egy kutya, esetleg éjszaka megrémültél egy állat árnyékától? Elképzelhető, de mindezek kiváltották a félelmet, amit csak te vagy képes leküzdeni. Egyszerűnek tűnik igaz? Nem az, ezt magamon tudom, saját tapasztalat.

Én ugyanis fóbiásan félek a darazsaktól és az injekciós tűtől, meg az éles pengéktől, de most nem erre szeretnék kitérni.
Valaki egy érzéstől fél. Félelem a haláltól, a fájdalomtólmagánytól és attól, hogy egyedül marad egész életében. Én az utóbbiba tartozom. Már-már rettegek attól, hogy egyedül vagyok, és ezen csak akkor tudok változtatni, hogy ha elég erős vagyok. Mindenki fél valamitől, de valaki szembe tud vele állni. Én nem vagyok képes. Senki ne kérdezze tőlem, hogy miért, de nem megy. A magány mindig ott csücsül a vállamon és azt suttogja: Egyedül maradsz! Senkinek se fogsz kelleni! Tizenkét macskával fogsz meghalni!

A napokban a barátaimnak kellett helyre tenniük elég rendesen, hogy végre felfogjam, hogy rettegek attól, hogy segítséget kérjek. Igen, lehet az ilyen dolgoktól is félni, hiszen bárki bármitől félhet, érezheti rosszul magát és lehet olyan érzése, hogy mikor megérzi a félelmet, az eluralkodik rajta, majd kegyetlenül fel fogja emészteni, elpusztítja. Ez ellen van mégis egy ellenszer! Szembe kell szállni vele! Neked sikerült már? Meséljétek el a saját félelmeiteket, azt, hogy hogyan is küzdöttetek meg vele!
Nekem még nem sikerül, de kitartással és támogatással biztosan fog! Ha azaz álmod, hogy legyőzöd a félelmeidet, akkor soha ne feledd el: Fel a fejjel! Élj az álmaidnak, mert azok mindig a tiéd maradnak!
Üzemeltető: Blogger.